A Volkswagen elektromosautó-offenzívát indít: olyan léptékű fejlesztéseket hajtanak végre, amelyek révén egy év alatt el fogják érni a Tesla kapacitását. A Bloomberg beszámolt arról, hogy a német autógyártó bejelentette:
két üzemet épít Kínában, amelyek együttesen évi 600 ezer elektromos autó előállítására lesznek képesek. A németországi Zwickauban létesülő gyárban pedig éves szinten 330 ezer jármű kerül majd le a gyártósorokról 2020-tól.
A közgyűlésen elhangzott továbbá: az idei tervek között szerepel, hogy a konszern tőzsdére viszi a teherautó részlegét, amely a MAN-ból, a Scaniából és a VW Truck-ból áll: még a nyáron tőzsdére vihetik a Tratont. Emellett cégeket adhatnak el, köztük a Renket és a MAN Energy Solutions-t, de az is lehet, hogy a jövőben partnerségben vagy közös vállalati formában folytatódik majd az együttműködés.
Azt is bejelentették, hogy egymilliárd eurós beruházással akkumulátorgyárat építenek Salzgitterben, amely az első kivitelezési fázisban évi 10 gigawattóra kapacitással rendelkezik majd. A Volkswagen salzgitteri üzeme jelenleg 7 ezer alkalmazottat foglalkoztat, főként robbanómotorok gyártásában.
Salzgitterben már jelenleg is kétszáz kutató munkatárs foglalkozik akkumulátorcellák fejlesztésével, ezért is szolgálhat akkumulátorgyártásunk természetes helyszíneként
- mutatott rá Herbert Diess vezérigazgató.
A tervezett akkumulátorgyár az első kivitelezési fázisban néhány száz, majd a későbbiekben hétszáz alkalmazottat foglalkoztat majd. Stefan Sommer szerint a foglalkoztatottak száma akár ennek a duplájárára is emelkedhet, mivel a salzgitteri telephelyen megvan minden a lehetőség a gyártási kapacitás növelésére.
Megjegyezte ugyanakkor, hogy miután a Volkswagennek 2025-re csak az Európában gyártott elektromos autókhoz legalább évi 150 gigawattóra akkumulátorkapacitásra lesz szüksége, a konszern Salzgitter mellett "más európai helyszíneket" is keres akkumulátor gyártása számára.