Teljesen átalakul a Volkswagen

2019.05.15. 11:46

Egymás után érkeztek tegnap a hírek a Volkswagen közgyűléséről, amelyen számos, a cég jövőjével kapcsolatos, nagy horderejű döntést jelentettek be. Többek között igen komoly fejlesztéseket hajtanak végre az elektromos autók gyártásának felfuttatására, és ehhez kapcsolódóan óriási akkumulátorgyárat építenek. Emellett tőzsdére viszik a teherautó részleget, egyes divíziókat pedig valószínűleg eladnak.

A Volkswagen elektromosautó-offenzívát indít: olyan léptékű fejlesztéseket hajtanak végre, amelyek révén egy év alatt el fogják érni a Tesla kapacitását. A Bloomberg beszámolt arról, hogy a német autógyártó bejelentette: két üzemet épít Kínában, amelyek együttesen évi 600 ezer elektromos autó előállítására lesznek képesek. A németországi Zwickauban létesülő gyárban pedig éves szinten 330 ezer jármű kerül majd le a gyártósorokról 2020-tól.

A közgyűlésen elhangzott továbbá: az idei tervek között szerepel, hogy a konszern tőzsdére viszi a teherautó részlegét, amely a MAN-ból, a Scaniából és a VW Truck-ból áll: még a nyáron tőzsdére vihetik a Tratont. Emellett cégeket adhatnak el, köztük a Renket és a MAN Energy Solutions-t, de az is lehet, hogy a jövőben partnerségben vagy közös vállalati formában folytatódik majd az együttműködés. 

Forrás: dpa Picture-Alliance/AFP/Julian Stratenschulte

Azt is bejelentették, hogy egymilliárd eurós beruházással akkumulátorgyárat építenek Salzgitterben, amely az első kivitelezési fázisban évi 10 gigawattóra kapacitással rendelkezik majd. A Volkswagen salzgitteri üzeme jelenleg 7 ezer alkalmazottat foglalkoztat, főként robbanómotorok gyártásában.
Salzgitterben már jelenleg is kétszáz kutató munkatárs foglalkozik akkumulátorcellák fejlesztésével, ezért is szolgálhat akkumulátorgyártásunk természetes helyszíneként - mutatott rá Herbert Diess vezérigazgató.

A tervezett akkumulátorgyár az első kivitelezési fázisban néhány száz, majd a későbbiekben hétszáz alkalmazottat foglalkoztat majd. Stefan Sommer szerint a foglalkoztatottak száma akár ennek a duplájárára is emelkedhet, mivel a salzgitteri telephelyen megvan minden a lehetőség a gyártási kapacitás növelésére.

Herbert Diess, a Volkswagen vezérigazgatója (b) és Hans Dieter Pötsch, a felügyelőbizottság elnöke a német járműipari konszern részvényeseinek közgyűlésén BerlinbenForrás: MTI/AP/Michael Sohn

Megjegyezte ugyanakkor, hogy miután a Volkswagennek 2025-re csak az Európában gyártott elektromos autókhoz legalább évi 150 gigawattóra akkumulátorkapacitásra lesz szüksége, a konszern Salzgitter mellett "más európai helyszíneket" is keres akkumulátor gyártása számára.