Hamarosan eldőlhet a Tesla jövője

tesla, elektromos, autó
A Tesla 3 még egy ideig nem lesz megtérülő befektetés a gyártónak
Vágólapra másolva!
A Teslának egyre jobban nyitnia kell a kínai piac felé, ha hosszú távon is sikeresen talpon akar maradni – olvasható ki a Morgan Stanley elemzői véleményéből. Az elektromos autókat gyártó cégnek így meg kellene céloznia az olcsóbb járművek gyártását és értékesítését is.
Vágólapra másolva!

A kínai autópiac ereje és az önvezető autók fokozatos terjedése egyre nagyobb kihívást jelent a Tesla számára – mondja Adam Jonas, a Morgan Stanley elemzője. Ezek a folyamatok pedig befektetői szempontból is érdemben leronthatják a Tesla a profilját, ha Elon Musk cége nem tesz megfelelő lépéseket, és nem lesz jelen az olcsóbb autóival kellő mértékben a kínai piacon.

Jelenleg a kereslet a legnagyobb kihívás, amellyel a Teslának szembe kell néznie – mondja Jonas. Ezt támasztja alá az is, hogy

a vállalat a vártnál nagyobb első negyedéves veszteségről jelentett, ahogy negyedéves alapon 41 százalékkal esett a teljes autóeladás.

Noha a társaság most be tud vonni 2,7 milliárd dollárnyi friss tőkét, amivel be tudja tömni a tátongó lyukakat, a Tesla szabad tőkeállománya egyre csökkenni fog a következő évben – figyelmeztet a szakértő.

Ezzel együtt a Morgan Stanley arra számít, hogy a Model S és X iránti kereslet a következő év során is rendkívül gyenge lesz. Ráadásul a használtautó-kereskedés is olyan tényező, amely egyre inkább nehezíti a Tesla helyzetét.

Az olcsóbb autók kínai értékesítése lehet a Tesla jövőjének egyik kulcsa Forrás: AFP/Emmanuel Dunand

Következésképpen Jonas úgy látja, a Tesla saját, igencsak ambiciózus eladási tervei jelentős részben azon múlnak majd, hogy a társaság milyen sikerrel lesz képes működni a kínai piacon, nemcsak a gyártás, de az eladás területén is.

A bank elemzői egyelőre nem számítanak például arra, hogy 2020 első negyedévéig jelentős értékesítés mutatkozna a kínai piacon a Model 3-ból. Mindez azonban nagyrészt azon múlik, hogy a Tesla milyen hatékonysággal tud alkalmazkodni a kínai piac jellegzetességeihez. Jonas kiemelte,

a Morgan Stanley-nél továbbra is attól tartanak, hogy a Tesla nem lesz képes hosszú távon hatékonyan működni Kínában.

Ennek különösen az lehet az oka, hogy bár a Tesla stabilan jelen lehet a világ legnagyobb elektromos autó piacának számító Kínában, az országból érkező profitok tartósan alacsonyak maradhatnak. Részben azért, mert a Morgan Stanley szerint egyre több kínai autógyártó törhet föl a szektorban, melyekkel a Tesla árai nem fognak tudni megfelelően versenyezni.