A Facebooknál – ami az Instagram és a Whatsapp tulajdonosa – bejelentették, hogy a vásárlás jövőjét az influencerekben látják. Az influencerek szerepe a termékeladásokban már nem új dolog,
a többmilliós követőbázissal rendelkezők körében elfogadott, hogy fizetség fejében termékeket reklámoznak,
ami rendszerint a fiatalabb közönséghez, vagyis az Y és a Z generáció tagjaihoz jut el.
Ugyanakkor egyre több a jele annak, hogy a követők csak azt a terméket veszik figyelembe, ami hiteles az adott influencertől, és gyakran fenntartásokkal kezelik az olyanok véleményét, akik úgymond csupán híresek.
A legjobb hirdetéseknek a saját stílusunkat kell tartalmaznia"
– nyilatkozta Grant McCracken antropológus, aki olyan cégeknek ad reklámtanácsot, mint a Netflix vagy a Ford, majd hozzátette, hogy egy rossz termék elhelyezés akár árthat is.
Az influencerek sikerességének egyik kulcsa, hogy többet kínálnak, mint egy egyszerű reklám.
Ha egy termék illeszkedik a tényleges életmódhoz, akkor az hiteles lesz a követők szemében is"
– magyarázta Georgie Clarke influencer, akinek mintegy 226 ezer követője van az Instagramon. Clarke elmesélte, hogy szeptemberben kezdett el videókat készíteni arról, hogyan lehet öt különböző módon viselni egy fekete farmernadrágot, vagy maxi ruhát, szerinte
a legfontosabb, hogy ötletet adjunk a követőknek.
Ezután keresték fel őt különböző divatmárkák, hogy ingyenes terméket küldenének neki, később pedig fizetést is kapott emellé.
Hozzátette, igen fontos a követők számára, hogy átlátható legyen a tartalom, vagyis mindig legyen utalás a hirdetésre egy-egy bejegyzésben. Továbbá nem ajánl olyan terméket, amit maga sem szívesen viselne. Ezért is utasította vissza az ingyenes plasztikai sebészeti felajánlásokat, mert úgy véli, ezek káros hatással vannak a kiskorú lányokra.
Ha mindent megosztasz, és csak a pénz érdekel, a követők ezt hamar kiszúrják majd"
– tette hozzá Clarke.
A Facebook változtatásáról úgy nyilatkozott, hogy sokkal egyszerűbb lesz majd az eladás, ugyanakkor a negatívum, hogy így mindig hirdetésként fog kinézni a termék követők számára.
Elmondása alapján, ami igazán hasznos lenne, az egy értékesítési statisztika, ugyanis a márkák azt már nem teszik közzé, hogy segítségével mennyi terméket adtak el.
Dr. McCracken véleménye szerint az influencer-marketing hosszú ideig velünk marad, ugyanakkor az érdeklődés csökkeni fog a közeljövőben.