Már a Facebook is az influencerekre épít

Selfie, Instagram
Vágólapra másolva!
Az Instagram sztárjai hamarosan már közvetlenül is eladhatják termékeiket a követőiknek a cég alkalmazásán keresztül – írja a BBC.
Vágólapra másolva!

A Facebooknál – ami az Instagram és a Whatsapp tulajdonosa – bejelentették, hogy a vásárlás jövőjét az influencerekben látják. Az influencerek szerepe a termékeladásokban már nem új dolog,

a többmilliós követőbázissal rendelkezők körében elfogadott, hogy fizetség fejében termékeket reklámoznak,

ami rendszerint a fiatalabb közönséghez, vagyis az Y és a Z generáció tagjaihoz jut el.

Illusztráció Forrás: Shutterstock/Raisa Kanareva

Ugyanakkor egyre több a jele annak, hogy a követők csak azt a terméket veszik figyelembe, ami hiteles az adott influencertől, és gyakran fenntartásokkal kezelik az olyanok véleményét, akik úgymond csupán híresek.

– nyilatkozta Grant McCracken antropológus, aki olyan cégeknek ad reklámtanácsot, mint a Netflix vagy a Ford, majd hozzátette, hogy egy rossz termék elhelyezés akár árthat is.

Illusztráció Forrás: Energepic / Pexels

Az influencerek sikerességének egyik kulcsa, hogy többet kínálnak, mint egy egyszerű reklám.

– magyarázta Georgie Clarke influencer, akinek mintegy 226 ezer követője van az Instagramon. Clarke elmesélte, hogy szeptemberben kezdett el videókat készíteni arról, hogyan lehet öt különböző módon viselni egy fekete farmernadrágot, vagy maxi ruhát, szerinte

a legfontosabb, hogy ötletet adjunk a követőknek.

Ezután keresték fel őt különböző divatmárkák, hogy ingyenes terméket küldenének neki, később pedig fizetést is kapott emellé.

Angelina Heger influencer Forrás: dpa Picture-Alliance/AFP/Gregor Fischer

Hozzátette, igen fontos a követők számára, hogy átlátható legyen a tartalom, vagyis mindig legyen utalás a hirdetésre egy-egy bejegyzésben. Továbbá nem ajánl olyan terméket, amit maga sem szívesen viselne. Ezért is utasította vissza az ingyenes plasztikai sebészeti felajánlásokat, mert úgy véli, ezek káros hatással vannak a kiskorú lányokra.

– tette hozzá Clarke.

A Facebook változtatásáról úgy nyilatkozott, hogy sokkal egyszerűbb lesz majd az eladás, ugyanakkor a negatívum, hogy így mindig hirdetésként fog kinézni a termék követők számára.

Elmondása alapján, ami igazán hasznos lenne, az egy értékesítési statisztika, ugyanis a márkák azt már nem teszik közzé, hogy segítségével mennyi terméket adtak el.

Dr. McCracken véleménye szerint az influencer-marketing hosszú ideig velünk marad, ugyanakkor az érdeklődés csökkeni fog a közeljövőben.