Újabb közösségi alkalmazással lehet jó pénzt keresni

TikTok videós alkalmazás
(FILES) In this file photo taken on December 14, 2018, a logo of the application TikTok is pictured in Paris. - The Indian government on April 16 ordered tech giants Google and Apple to take down the Chinese-owned Tiktok video app after a court expressed concerns over the spread of pornographic material, sources told AFP. (Photo by JOEL SAGET / AFP)
Vágólapra másolva!
A 21 éves TikTok felhasználót, Vicky Banhamat azért repítette Ibizára, DJ Sigala új albumának bemutatójára egy marketingcég, mert a lánynak közel 1,3 millió rajongója van a kínai alkalmazáson – írja a BBC.
Vágólapra másolva!

A TikTok okostelefon alkalmazást a kínai tulajdonban lévő Bytedance fejlesztette ki, és ezen keresztül a felhasználók rövid videókat oszthatnak meg követőikkel.

Az alkalmazás igen népszerű a fiatalok körében.

Februárban már egymilliárd alkalommal töltötték le a TikTokot, ebből 660 millió letöltést indítottak, 22 millióan többen, mint az Instagramot ebben az időszakban – állítja a SensorTower alkalmazásfigyelő cég.

Illusztráció Forrás: AFP/Joel Saget

A több millió tizenévesekből álló felhasználói bázis pedig a hirdetők álma.

Az influencerek más közösségi médiában, például az Instagramon és a YouTube-on is, jól dokumentáltak, a hatalmas követői bázissal rendelkezők akár hat számjegyű összeget is kaphatnak egyetlen szponzorált tartalomért.

– nyilatkozta Javi Luna spanyol színésznő, aki 4 millió követővel rendelkezik az alkalmazásban.

Illusztráció Forrás: AFP/-

Ezt a lehetőséget ragadta meg Josh Shepherd, aki egy évvel ezelőtt alapította meg Influentially ügynökségét a TikTok influencerek számára.

A cég jelenleg 15 kreátort képvisel, akiknek összesen 15 millió követőjük van.

Az elmúlt hét hónapban 35 kampányt indítottak, amelyek átlagosan 1500 fontot (kb. 565 ezer forint) hoztak – ugyanakkor egy YouTube sztár ugyanezért akár 50 ezer fontot (kb. 18,8 millió forint) is megkereshet.

A jövedelemkülönbség egyszerűen abból fakad, hogy a TikTok még viszonylag új alkalmazás, szemben a YouTube videómegosztóval, ahol az alkotók évek óta pénzt keresnek hirdetésekből és szponzorált tartalmakból.