Nem bírta a versenyt két nagy helyi riválisával, az Alibabával és a JD.com-mal a világ legnagyobb e-kereskedelmi vállalata, az Amazon. A cég bejelentette, megszüntetik regionális szolgáltatásként nyújtott piacterüket, ami azt jelenti, hamarosan nem lehet majd árulni az Amazon.cn címen.
Ugyanakkor a cég a globális szolgáltatásán keresztül továbbra is biztosítja a külföldi eladóknak azt, hogy Kínában árulják termékeiket.
Az Amazon most azt is közzétette, hogy mikor állítják le a kínai weboldalt.
Ennek napja idén július 18-a.
A cég jelezte, mindenben segítik azon eladóikat, akik továbbra is a vállalat szolgáltatásait szeretnék használni termékeik értékesítéséhez. A vállalat szóvivője a Reutersnek elküldött közleményében megerősítette, hogy a globális szolgáltatás továbbra is rendelkezésre áll a kínai piacon.
A kínai kivonulásra állítólag már egy ideje készült a cég, mivel az ottani e-kereskedelem több mint háromnegyede a helyi nagy riválisok felületein zajlott. Az amerikai vállalat pedig semmi olyat nem tudott felmutatni, ami vonzóvá tette volna szolgáltatását az országban a helyi alternatívákkal szemben.