Mutatjuk, melyik metróvonal meghosszabbítása lehet a legesélyesebb

illusztráció
Az első elektronikus metro kapuk a Deák Ferenc téren
Vágólapra másolva!
A tömegközlekedés és a kerékpárosok lehetnek a következő években a közlekedésfejlesztések nyertesei a fővárosban a most nyilvánosságra hozott szakmai koncepció szerint. A projektlista élén a millenniumi földalatti felújítása és meghosszabbítása szerepel.
Vágólapra másolva!

A következő hetekben lehet véleményezni a főváros 2030-ig tartó közlekedési koncepcióját, amelynek csak egyetlen pontja a fővárosi dugódíj bevezetése, ám eddig a legnagyobb hangsúlyt kapta – írja a Világgazdaság.

A koncepció azzal számol, hogy már 2030-ig számottevően csökkenthető – a városban megtett utaskilométerek 42 százalékáról 30 százalékára – a személygépkocsi-közlekedés súlya, miközben nő a közösségi, a gyalogos és a kerékpáros közlekedés aránya.

A fejlesztési terv összesen 143 projektet sorol fel mintegy 4160 milliárd forint értékben, ami a magyar GDP 11-12 százaléka.

Jó esetben a beruházások harmadára lehet forrást találni a következő másfél évtizedben – vagyis ez valóban csak egy szakmai lista.

Az első elektronikus metrókapuk a Deák Ferenc téren Fotó: Polyák Attila - Origo

A vizsgált projektek közül a szakmai javaslat egyértelműen az elővárosi vasúti projekteket – ide sorolhatók a HÉV-ek is – tartja a legfontosabbnak.

A szakmai lista élén a főváros alatti vasúti alagút építése állna a Déli és a Nyugati pályaudvar között – ezzel megteremtenék a főváros vasúti átjárhatóságát, ami a fővárosi közlekedési rendszer része lenne. Ám ez még messze nem konkrét projekt.

A konkrét, már modellezett projektek közül a legfontosabb és jóval reálisabb az M1-es metróvonal (a kisföldalatti) korszerűsítése és meghosszabbítása észak felé,

az M3-as metró káposztásmegyeri meghosszabbítása, valamint a fogaskerekű teljes felújítása.