Ez lehet minden idők egyik legnagyobb tőzsdei átverése

New York, March 11, 2017: A pink car with Lyft logo is driving along 14th street in Manhattan. Lyft offers a convenient way to hire a ride using a smart phone.
Vágólapra másolva!
Múlt hét pénteken egy olyan cég, a fuvarmegosztásban érdekelt Lyft, debütált a New York-i tőzsdén, amelynek részvénykibocsátását hatalmas érdeklődés előzte meg. A papírok kezdetben elképesztő mértékű emelkedést produkáltak, ám a kedélyek hamar lecsillapodtak, és a társaság részvényei meredek zuhanásba kezdtek. Időközben pedig egy elemzőház olyan célárfolyamot határozott meg a Lyft papírjaira, ami már kevesebb, mint a felére értékeli a céget, mint amennyiért a pénteki emelkedés hevében a részvények gazdát cseréltek.
Vágólapra másolva!

42 dolláros elemzői célár érkezett a Lyft részvényeire, ami 42 százalékkal alacsonyabb a 72 dolláros kibocsátási árnál.

A Lyft a múlt héten pénteken debütált a Nasdaqon, és rövid idő leforgása alatt több mint 20 százalékos pluszba lendültek a társaság papírjai.

Az emelkedés egészen 88,6 dollárig tartott, innen azonban megindult a profitrealizálás. Ettől függetlenül, az első kereskedési napon így is 8,3 százalékkal értékelődött fel az árfolyam a kibocsátási árhoz képest.

Forrás: Shutterstock

Ezt követően hétfőn lejtmenet kezdődött: ekkor 12 százalékkal alacsonyabban zártak a részvények, és a fuvarmegosztó szolgáltatást kínáló cég papírjainak azóta sem sikerült magukra találniuk.

A hirtelen kiábrándulás okai közül Michal Ward, a Seaport elemzője kiemelte:

a befektetők egyelőre nem bíznak abban, hogy az emberek lemondanának az autó tulajdonjogáról, és inkább közösségi autómegosztó szolgáltatást választanának a jövőben.

A jelenlegi álláspont inkább az, hogy az ilyen jellegű szolgáltatásokat csak kiegészítésként használják majd a fogyasztók, a tulajdonjog iránti igény megmarad.

Forrás: NurPhoto/Jaap Arriens/NurPhoto/Jaap Arriens

Az Equilor Befektetési Zrt. piaci összefoglalója a mélyrepülés további okai között említi meg, hogy

a Lyft 2018-ban közel 1 milliárd dolláros nettó veszteséget termelt, és nem mutatott egyértelmű stratégiát arra vonatkozóan, hogy a jövőben hogyan válna jövedelmezővé.

Ehhez a véleményhez csatlakozott Richard Clayton a CtW Investment Group igazgatója is, aki a CNBC-nek adott nyilatkozatában kétségeit fejezte ki azzal kapcsolatban, hogy hosszú távon a Lyft jó befektetésnek bizonyulna, miután jelen pillanatban szerinte is nehéz elképzelni, mitől válhatna nyereségessé a cég.