Egyetlen ábrán, hogy mi történik az interneten 1 perc alatt

2019.03.14. 11:06

Egy perc alatt is rengeteg minden történik az interneten. A Visual Capitalist szerkesztői nekigyűrkőztek a feladatnak, hogy egyetlen ábrán mutassák be, mi mindenre elég globálisan 60 másodperc a világhálón.

A hétköznapok világában, a munkahelyeken a napi feladatok végzése közben, csak igen ritkán tulajdonítunk jelentőséget egyetlen percnek. Az interneten azonban ennyi idő alatt is annyi minden történik, hogy ezekre pillantva – képletesen –, egy perc is egészen más jelentőséget kaphat.

IllusztrációForrás: Shutterstock

Az alábbi infografikából sok minden kiderül, melyet eredeti formájában, egy Twitter-bejegyzést átemelve mutatunk be. Néhány számot kiemeltünk:

  • Egyetlen perc alatt, 4,5 millió videót néznek meg felhasználók a YouTube-on.
  • 1 millió bejelentkezés történik a Facebookon, ez a szám lényegében egyezik az online vásárlások dollárban kifejezett értékével (996.956 dollár).
  • 41,6 millió üzenet indul útjára a legnépszerűbb csevegőfelületen, a Messenger és a WhatsApp alkalmazásokon.
  • Az igazán figyelemre méltó azonban az, hogy az e-mailek száma még mindig köröket ver minden más digitális közleményre, illetve csatornára: 60 másodperc alatt a világ internetre csatlakozó felhasználói 188 millió üzenetet küldenek el elektronikus postafiókjaikból. Mindez azért említésre méltó, mert a csevegőprogramok népszerűségének növekedésével sok iparági szereplő a technológiailag korábbi e-mail halálát valószínűsítette.

Ha a 2019-es infografikán szereplő számokat csak az egy évvel korábbi, 2018-as adatokkal vetjük össze, az emelkedés akkor is szembetűnő.

Erre az a magyarázat, hogy az internet fizikai infrastruktúrája és az azon elérhető szolgáltatások olyan elképesztő dinamizmussal fejlődnek, hogy egy év alatt is jelentős emelkedés regisztrálható ezekben az érdekes mutatószámokban.

Nemcsak a felhasználók száma bővül minden évben, hanem a szolgáltatások használatának intenzitása is nő. Az egyes szolgáltatásokat használók-fogyasztók egy-egy új szegmensének megjelenése szintén növeli az eredményességet. Például a streaming szolgáltató Netflix előfizetői bázisának meredek emelkedése éppúgy hozzájárul a koncepció sikeréhez, mint az, hogy a már meglévő felhasználók is egyre több tartalmat fogyasztanak onnan.