Tavaly 17 százalékkal nőtt az online kiskereskedelem

Online Retailers Offer Holiday Sales On "Cyber Monday" Business Finance and Industry SAN ANSELMO, CA - NOVEMBER 27:  In this photo illustration, an ad seen on the Best Buy website for a Cyber Monday sale is displayed on laptop computers on November 27, 20
SAN ANSELMO, CA - NOVEMBER 27: In this photo illustration, an ad seen on the Best Buy website for a Cyber Monday sale is displayed on laptop computers on November 27, 2017 in San Anselmo, California. Cyber Monday will likely be the biggest shopping day in U.S. e-commerce history with an expected $6.6 billion in sales. (Photo Illustration by Justin Sullivan/Getty Images)
Vágólapra másolva!
A hazai online kiskereskedelem forgalma 17 százalékkal nőtt tavaly az előző évihez képest, és elérte a nettó 425 milliárd forintot a GKI Digital és az Árukereső felmérése szerint.
Vágólapra másolva!

A 3,2 millió aktív online vásárló többet költött termékekre,

tavaly az átlagos vásárlási érték meghaladta a nettó 11 ezer forintot az előző évi 10 ezer forint után

– mondta Madar Norbert, a GKI Digital vezető tanácsadója.

Illusztráció Forrás: Getty Images/2017 Getty Images/Justin Sullivan

Felhívta ugyanakkor a figyelmet arra, hogy a növekedés dinamikája lassult, 2016-ban és 2017-ben 18 százalékkal bővült a forgalom az előző évihez képest.

Az online vásárlók számának növekedési üteme is évről évre lassul.

Az online kiskereskedelmi szektor további bővülése már elsősorban az átlagos vásárlási érték növekedésétől és a rendelési gyakoriságtól függ, a kereskedelemnek érdemes a gyorsabban forgó, napi fogyasztási cikkek irányába is nyitni – mutatott rá a GKI Digital vezető tanácsadója.