Mintegy kétezer embert küldtek el ettől a kínai cégtől

Didi kínai autómegosztó
--FILE--A Chinese mobile phone user uses the mobile app of taxi-hailing and car service Didi Chuxing on his smartphone in Nanchang city, east China's Jiangxi province, 7 September 2018. China's Didi Chuxing is fighting fires at home around passenger safety, but overseas the ride-hailing giant has moved into another new market after its taxi-booking service began operations in Japan. The service has gone live in Osaka, the city of nearly nine million people, and parts of the surrounding area including Kansai International Airport. The Didi Japan app links passengers up with drivers from 10 local taxi companies, and Didi said it will use an AI-based dispatch and fleet management system for efficiency.
Vágólapra másolva!
A pekingi központú autómegosztó szolgáltatást kínáló Didi körülbelül kétezer dolgozóját bocsátja el egy óriási leépítés keretében – írja a CNBC.
Vágólapra másolva!

Ugyanakkor a cég 2500 új munkavállalót vár a következő hónapokban a biztonságtechnika, technológia és a menedzsment területekre – ezzel év végéig ismét mintegy 13 ezer alkalmazottja lenne az ázsiai cégnek.

Illusztráció Forrás: AFP/Imaginechina/Zhang Haiyan

A Didi a világ egyik legértékesebb startupja, amely 2016-ban például felvásárolta ázsiai riválisát az Uber kínai divízióját.

A héten kiszivárgott a cég belső pénzügyi kimutatása miszerint a Didi tavaly 10,9 milliárd jüant (453,8 milliárd forint) vesztett és 2017-ben a veszteség elérte a 2,5 milliárd jüant (104 milliárd forint).

A céget 2012-ban alapította Cheng Wei, aki a mai napig a vállalat vezérigazgatója.

A Didi eleinte Kínában volt csak elérhető, ám tavaly terjeszkedni kezdett, így már jelen van Brazíliában, Mexikóban, Japánban és Ausztráliában is.