Tőzsdére lépett az AutoWallis

2019.02.07. 13:26

Mától forognak az autóipari befektetésekre szakosodott AutoWallis Nyrt. új, 15,8 milliárd forint összegű tőkeemeléséből származó részvényei a Budapesti Értéktőzsdén. A csoport által képviselt márkák közé tartoznak a BMW személyautók és motorkerékpárok, a MINI, az Isuzu, a Jaguar, a Land Rover, a Maserati, a Ssangyong és a Sixt rent-a-car.

Ezzel a lépéssel befejeződött a Wallis Csoport négy gépjármű-kereskedelemmel foglalkozó és autós szolgáltatásokat nyújtó vállalatának tőzsdére lépése, amelyet az Altera Nyrt. átalakításával valósítottak meg. A BÉT Standard kategóriájában jegyzett kibocsátó neve múlt pénteki, február 1-jei hatállyal változott meg AutoWallis-ra, amellyel egy időben részvényfelaprózást (split) is végrehajtottak. A korábban 100 forintos névértékű papír helyébe 8 darab 12,5 forintos névértékű részvény lépett, a meglévő tulajdonosok tehát egy darabért nyolc új névértékű részvényt kaptak. 

A névváltásra, a részvényfelaprózásra és az új részvények bevezetésére azután történt, hogy a tőzsdei vállalat tulajdonába került a Wallis négytagú autós cégcsoportja, benne a Wallis Automotive Europe, a Wallis Motor Duna, a Wallis Motor Pest és a Wallis Autókölcsönző. A négy tagvállalat gépjármű és alkatrész kis- és nagykereskedelemmel, szerviz szolgáltatásokkal, rövid és hosszú távú gépjárműkölcsönzéssel foglalkozik Magyarországon, illetve a közép- és délkelet-európai régióban.

A cégek együttes árbevétele 2017-ben meghaladta a 66 milliárd forintot, így az AutoWallis a BÉT hetedik legnagyobb árbevételű vállalata lett. A társaság tagvállalatainak összesített árbevétele az előzetes adatok alapján 5,9 százalékkal, 70 milliárd forintra emelkedett 2018-ban.

Az autóipari csoport erősíteni kívánja az elmúlt 26 évben elért pozícióját Magyarországon és a közép-kelet-európai régióban egyaránt. Az AutoWallis tőzsdei megjelenésének fő célja, hogy növekedési tervei finanszírozásához a nyilvános tőkepiaci forrásokat is fel tudja használni. A vállalat azt tervezi, hogy a következő öt évben megkétszerezi árbevételét, és már jövőre, a 2019-es eredménye alapján vonzó mértékű osztalékot fizet törzsrészvényei után. A menedzsment terve, hogy annak mértéke akkora legyen, amely kellően vonzó hozamot biztosít az éppen aktuális kamat- és hozamkörnyezetben is. A társaság kiemelt tőkepiaci célja, hogy részvényeik mihamarabb bekerüljenek a tőzsde Prémium kategóriájába, továbbá a BUX, valamint a CECE indexekbe.

Ünnepélyes csengetéssel indította el ma a Budapesti Értéktőzsde kereskedését az AutoWallis Nyrt. - a képen Müllner Zsolt, az AutoWallis Nyrt. igazgatóságának elnöke, Veres Tibor, a Wallis Csoport elnöke és az AutoWallis Nyrt. többségi tulajdonosa és Végh Richárd a BÉT elnök-vezérigazgatójaForrás: Kummer Janos

Székely Gábor, az AutoWallis befektetési igazgatója a tavalyi évet értékelve elmondta, hogy a növekedés elsősorban a hazai kereslet bővülésének és a balkáni piacoknak volt köszönhető: a csoport árbevételének 50 százaléka származott külföldről, elsősorban a 2016-ban megszerzett új balkáni régióból.

A vállalatok erősödését tavaly is főként a magyar gazdaság bővülése, a turizmus dinamikus fejlődése, az átlagkeresetek növekedése, a fogyasztás felpörgése és a hitelfelvételi kedv fokozódása támogatta. Az értékesítés bővülését támogatják a tavaly végrehajtott piacfejlesztések, melyek közül kiemelkedik a csoport legnagyobb árbevételű tagjának, a Wallis Automotive Europe-nak (WAE) a cseh- és szlovák piacra lépése a Ssangyong dél-koreai autómárkával. Más esetleges piacfejlesztést nem számolva, csak ez a két új piac 2-3 éven belül 5-10 százalékkal növelheti a WAE 2018-ben elért 35 milliárd forintos árbevételét, melyet a további organikus növekedés és az esetleges újabb országok és márkák megszerzése tovább bővíthet.

A vállalat jelenleg is keresi a befektetési lehetőségeket Magyarországon, Kelet-Európában és a balkáni régióban. A középtávú tervek között szerepel további autóértékesítési pontok nyitása, valamint a már meglévő márkakereskedő- és szervizhálózat fejlesztése Magyarországon és a régióban. A csoport vizsgálja az iparág átalakulásával járó olyan lehetőségeket is, mint az elektromos autózás fejlődése, az önvezető autók megjelenése és a közösségi autózás erősödése.