Vízen az első kínai gyártású jégtörő hajó - képek

First Chinese-built icebreaker to make maiden voyage this year China Chinese Shanghai voyage maiden Xuelong Xuelong 2 Snow Dragon 2 research
The first Chinese-built icebreaker "Xuelong 2" or "Snow Dragon 2" is docked before its maiden voyage at a port in Shanghai, China, 11 July 2019. Chinese icebreaker "Xuelong 2" or "Snow Dragon 2" was delivered to the China Polar Research Institute Thursday (11 July 2019) afternoon and make its maiden voyage with the current "Xuelong" within the year. The first domestically built polar research vessel is able to cut through ice 1.5-meters thick at a speed of up to 3 knots and break polar ice with both its bow and stern, said captain Zhao Yanping. The icebreaker completed a 15-day trial sailing in East China Sea a month ago.
Vágólapra másolva!
Tudományos, kutatási és logisztikai feladatokat fog ellátni Kína első, saját építésű jégtörő hajója, mely mind az Északi-, mind a Déli-sark térségében szolgálatot fog teljesíteni - írja az AsiaTimes.
Vágólapra másolva!

Az illetékes kínai hatóságok még 2009-ben hagyták jóvá a projektet, melynek keretében - külföldi társaságok tapasztalatainak bevonásával - azt a célt tűzték ki, hogy megépítsék a világ egyik legerősebb jégtörő hajóját, egyben Kína első, saját építésű ilyen járművét.

A munka tíz évig tartott, aminek a végén vízre bocsátották a Xuelong 2-t, az ország első igazi jégtörőjét.

Bár hasonló célú hajók korábban is szolgálták Kína sarkvidéki törekvéseit, de azok nem teljesítettek minden, a hajótípusra vonatkozó követelményt, vagy nem ott épültek. A Xuelong 2 (jelentése: hósárkány) viszont igen.

Zhao Yanping, a hajó kapitánya egy kínai tudományos lapnak elmondta, hogy a korábbi hasonló járművekkel összehasonlíta, a most bemutatott hajó strukturális szerkezete sokkal erősebb, óránként 2-3 csomó (3,7 - 5,5 kilométer/óra) sebességre képes. Jégtörő képessége 1,5 méteres jégpáncél áttörésére alkalmas, ezzel a közepes kategóriájú jégtörök közé tartozik a nemzetközi besorolások alapján.

Kattintson az alábbi képre a jégtörőről készült néhány további fotóért!

CHINA-SHANGHAI-HOMEMADE POLAR ICEBREAKER-XUELONG 2 (CN) cn jt
First Chinese-built icebreaker to make maiden voyage this year China Chinese Shanghai voyage maiden Xuelong Xuelong 2 Snow Dragon 2 research
First Chinese-built icebreaker to make maiden voyage this year China Chinese Shanghai voyage maiden Xuelong Xuelong 2 Snow Dragon 2 research
First Chinese-built icebreaker to make maiden voyage this year China Chinese Shanghai voyage maiden Xuelong Xuelong 2 Snow Dragon 2 research
First Chinese-built icebreaker to make maiden voyage this year China Chinese Shanghai voyage maiden Xuelong Xuelong 2 Snow Dragon 2 research
CHINA-SHANGHAI-HOMEMADE POLAR ICEBREAKER-XUELONG 2 (CN) cn jt
First Chinese-built icebreaker to make maiden voyage this year China Chinese Shanghai voyage maiden Xuelong Xuelong 2 Snow Dragon 2 research
First Chinese-built icebreaker to make maiden voyage this year China Chinese Shanghai voyage maiden Xuelong Xuelong 2 Snow Dragon 2 research
First Chinese-built icebreaker to make maiden voyage this year China Chinese Shanghai voyage maiden Xuelong Xuelong 2 Snow Dragon 2 research
First Chinese-built icebreaker to make maiden voyage this year China Chinese Shanghai voyage maiden Xuelong Xuelong 2 Snow Dragon 2 research
CHINA-SHANGHAI-HOMEMADE POLAR ICEBREAKER-XUELONG 2 (CN) cn jt
First Chinese-built icebreaker to make maiden voyage this year China Chinese Shanghai voyage maiden Xuelong Xuelong 2 Snow Dragon 2 research
First Chinese-built icebreaker to make maiden voyage this year China Chinese Shanghai voyage maiden Xuelong Xuelong 2 Snow Dragon 2 research
First Chinese-built icebreaker to make maiden voyage this year China Chinese Shanghai voyage maiden Xuelong Xuelong 2 Snow Dragon 2 research
First Chinese-built icebreaker to make maiden voyage this year China Chinese Shanghai voyage maiden Xuelong Xuelong 2 Snow Dragon 2 research

A hajót a kínaiak az Aker Arctic Technology Inc. nevű vállalat bevonásával építették, de a tudományos kutatómunkát kiszolgáló tervezés, a gyártási technológiák, valamint a további komponensek, mind belföldi fejlesztések és kivitelezésűek.

A hajó borítása speciális acélötvözetből készült, a legvékonyabb eleme 100 milliméter, de a hajó főmérnőke szerint így is ellenáll a jég hatásának.

Ez a vastagság egyébként nagyjából fele a tipikus acélborításoknak.

A hajót több ezer apró szenzorral szerelték fel, melyek a működéséről információkat gyűjtenek, és a későbbi elemzésekkel, új hajók tervezésénél akarják azokat felhasználni.

A Xuelong 2 várhatóan az év végén indul a Déli-sarkhoz. Első, 15 napos próbaútját már sikeresen teljesítette Kína keleti vizein.

A Xuelong 1, egy korábbi felvételen - az elődhajót még egy ukrán cég építette Kína számára Forrás: XINHUA/Xinhua News Agency/Liu Shiping

A Xuelong 1-et még egy ukrán vállalat építette meg Kína számára 1993-ban. Ez valójában egy, a mostani hajónál gyengébb képességű jégtörő volt, amire Kína 4,6 millió dollárt költött, hogy sarkköri kutatóhajóvá alakítsa. Két évtized szolgálat után nyugdíjazták. A Xuelong 2 tényleges építése 2016-ban kezdődött.