A légiközlekedés növekedésének majdnem felét Ázsia és a csendes óceáni térség adja. A régió virágzó gazdaságai pedig alapvető változásokat hoznak a globális légi forgalomban.
A jelenlegi fejlődési ütem szerint a térségben évente további 2,35 milliárd ember fog utazni 2037-ig, elérve ezzel a 3,9 milliárd utast – míg Európában a légiközlekedést választók száma - ebben az időszakban - eléri majd az 1,9 milliárdot.
A növekedés mindenképpen jó hír a régió munkaerőpiacainak: a fellendülés új munkahelyeket teremt pilóták, technikusok, valamint a légi utaskísérők számára.
A Boeing tanulmánya szerint 2037-re a repülőgép-technikusok iránti globális kereslet 622 ezerrel nő, a pilóták iránti kereslet pedig 635 ezerrel – ez akár a szakképzett munkaerő hiányát is okozhatja.
Az IATA becslése szerint a növekvő légiközlekedés világszerte 119 millió új munkahelyet hozhat létre a következő 20 évben.
A Deloitte előrejelzése szerint a következő 20 évben az új repülőgépek rendelése 38 ezerrel nő, különösképpen az olyan ázsiai gyártók iránt ugrik majd meg a kereslet, mint a kínai Comac, amely hosszú távú utakra tervez gépeket, vagy a japán SpaceJet, amely regionális utazáshoz készít repülőket.
Ugyanakkor az utasszám emelkedése növekvő terhet ró a meglévő légi közlekedési infrastruktúrára: folyamatos beruházásokra lesz szükség annak biztosítására, hogy a repülőterek, az utak és a vasúti hálózatok megbirkózzanak az igényekkel.
A jövőbeni légiközlekedési ágazatnak modern, fenntartható repülőterekre van szüksége, és ebben pedig Ázsia élen jár.
Pekingtől délre például egy új, hatalmas, a 21. századi igényeket kielégítő modern repülőtér épül. Ugyanakkor a Skytrax World Airport Awards nemrég összeállított listája szerint a tíz legjobb repülőtérből hét már Ázsiában található. A legjobb repülőtérnek a szingapúri Changi repteret választották – zsinórban hetedik alkalommal –, a második helyezett a tokiói Haneda, a harmadik pedig a Szöulban található Incheon repülőtér.
Az utasszám megemelkedéséből származó lehetséges gazdasági előnyök teljes kiaknázása érdekében
az ágazatnak további repülőtereket kell építenie és a meglévőket bővítenie,
hogy lépést tudjon tartani az utazók számának növekedésével.