Vízre bocsátották a világ első intelligens olajtankerét - galéria

New Journey, új kínai olajtanker, China Merchant Energy Shipping Co.
The VLCC-type oil tanker 'New Journey' sails off the Port of Dalian as it is delivered in Dalian city, northwest China's Liaoning province, 23 June 2019. An oil carrier the size of nearly three football fields has been delivered to its new owner in northeast China. It is the first "smart" carrier in the world, and has a loading capacity of 308,000 tons. The main feature of the vessel 'New Journey,' which belongs to the very large crude carrier (VLCC) type, is an installed "intelligent" system, according to Chinese media. The 300-meter-long tanker boasts assisted autopilot navigation, intelligent liquid cargo management, and integrated energy efficiency management, among other functions.
Vágólapra másolva!
Szolgálatba állt a világ első okos olajtankere, a kínai gyártmányú New Journey. A hatalmas, Very Large Crude Carrier (VLCC) kategóriájú hajó, úgynevezett szupertanker, nemcsak a kőolajszállítmány kezelésével kapcsolatos fedélzeti feladatokat, hanem az irányítást is képes automata üzemmódban végezni.
Vágólapra másolva!

A hajó mintegy 2,257 millió hordónyi nyersolaj szállítására alkalmas, kivitelezője pedig a komoly kínai hajóépítő vállalat, a Dalian Shipbuilding Industry volt. A jármű egy kínai hajóüzemeltető társaság tulajdonába kerül, így ilyen zászló alatt hajózva látja majd el feladatát - írja az Oilprice.

Robotpilóta, intelligens szállítmánymenedzsment, valós idejű hatékony energiamenedzsment, sőt, automatizált hajó-szárazföld kommunikáció: ezekre mind képes a New Journey, amely az első olajtanker a világon, amely integráltan jelenít meg a közúti közlekedésben vagy épp a repülésben már használt "okos" technológiákat.

Kattintson a képre, látványos képeken mutatjuk meg a világ első "okos" olajtankerét!

New Journey, új kínai olajtanker, China Merchant Energy Shipping Co.
New Journey, új kínai olajtanker, China Merchant Energy Shipping Co.
New Journey, új kínai olajtanker, China Merchant Energy Shipping Co.
New Journey, új kínai olajtanker, China Merchant Energy Shipping Co.
New Journey, új kínai olajtanker, China Merchant Energy Shipping Co.
New Journey, új kínai olajtanker, China Merchant Energy Shipping Co.
New Journey, új kínai olajtanker, China Merchant Energy Shipping Co.
New Journey, új kínai olajtanker, China Merchant Energy Shipping Co.
New Journey, új kínai olajtanker, China Merchant Energy Shipping Co.
New Journey, új kínai olajtanker, China Merchant Energy Shipping Co.
New Journey, új kínai olajtanker, China Merchant Energy Shipping Co.
New Journey, új kínai olajtanker, China Merchant Energy Shipping Co.
New Journey, új kínai olajtanker, China Merchant Energy Shipping Co.
New Journey, új kínai olajtanker, China Merchant Energy Shipping Co.
New Journey, új kínai olajtanker, China Merchant Energy Shipping Co.
New Journey, új kínai olajtanker, China Merchant Energy Shipping Co.
New Journey, új kínai olajtanker, China Merchant Energy Shipping Co.
New Journey, új kínai olajtanker, China Merchant Energy Shipping Co.

A hajó Kínába szállítja majd olajrakományát. Az ország ugyanis a világ legnagyobb olajimportálója, 2018-ban a globális olajpiac kereskedelmi értékének több mint 20 százaléka volt Kínához köthető. Fő beszállítói: Oroszország, Szaúd-Arábia, Angola, Irak és Omán.

A következő években az olajimport növekedése várható. Idén áprilisban a nyersolaj kínai finomítása is rekordokat döntött, átlagosan napi 12,7 millió hordóval, az oszág pedig idén további 800 ezer hordóval bővíti a kapacitást, 2020-ban pedig a tervek szerint újabb 1 millió hordóval.

Ilyen óriási napi mennyiségnél, nagyon sokat számít az, hogy milyen olcsón juthat hozzá Kína a nyersolajhoz, és ahhoz milyen szállítási költség társul.

Az okostanker ez utóbbin tud jelentős megtakarítást elérni úgy, hogy az üzemeltetés hatékonyságát bonyolult algoritmusok segítik, elősegítve a költségek csökkentését.

A 300 méter hosszú, legmagasabb pontján 55 méter magas tanker bekerülési költsége nem ismert.