Ennyit hozott a Trónok harcában felejtett kávéspohár

Trónok harca
Vágólapra másolva!
Legalább 250 ezer dollárba (72,3 millió forint) is kerülhetett az amerikai Starbucks kávéházláncnak a kultikus HBO-sorozat legutóbbi epizódjának egyik deresi jelenetében felejtett kávéspohár – de ez az összeg akár az egymillió dollárt (289,3 millió dollár) is elérheti – írja a MarketWatch.
Vágólapra másolva!

Szemfüles rajongók igen gyorsan kiszúrták, hogy valószínűleg egy starbucksos kávéspohár maradt a Trónok harca mostani epizódjának jelenetében, ahol Havas Jon és az óriásölő Tormund beszélgetnek.

A sorozat középkori jellegébe kicsit sem illik bele egy 21. századi termék.

A közösségi médiát ellepték a képek, jelenetvideók, és sokan már mémeket is gyártottak a Starbucks kávézók nyitásáról a fantasysorozat világában.

Trónok harca Forrás: Origo

Stacy Jones, a Hollywood Branded vezérigazgatója – amely elsősorban a termékmegjelenítésre és egyéb szórakoztató marketingkampányokra specializálódott cég – elmondta a MarketWatchnak, hogy

az HBO csatorna nem használ termékmegjelenítést műsoraiban,

mivel az előfizetőknek reklámmentességet ígértek a havi díj ellenében. De ha mégis ez történt a sorozatban, akkor véleménye szerint ez legalább 250 ezer dollárt ér.

– nyilatkozta Jones.

A Trónok harca az HBO történetének legnézettebb sorozata – a hatodik évadot 25,7 millióan kísérték figyelemmel –, a múlt heti epizód, aminek hossza egy mozifilmmel vetekedett, 17,8 milliós megtekintést ért el a világban, és rekordszámú, 7,8 millió Twitter-bejegyzést eredményezett.

Az HBO csatorna a bakira reagálva közölte, hogy „a jelenetben látható tejeskávé valóban hiba volt. Daenerys ugyanis gyógyteát rendelt”.

A népszerű sorozat egyik vezető producere, Bernie Caulfield bocsánatot kért a rajongóktól. „Nem tudom elhinni” – mondta Caulfield a New York-i WNYC rádiónak adott interjújában, hozzátéve, hogy a sorozat díszleteiért és kellékeiért felelős csapat mindig „ezerszázalékos” teljesítményt nyújt.

Trónok harca Forrás: HBO

Eric Smallwood, a reklám- és márkaépítési szolgáltatásokra szakosodott Apex Marketing Group elnöke elmondta, hogy a kávéspohár, annak köszönhetően, hogy nagyon sokan beszélnek róla, akár 11,6 millió dollárt (3,3 milliárd forint) is megér.

– tette hozzá Jones.

Ugyanakkor sokak szerint a jelenetben hagyott kávéspohár nem egyértelműen Starbucks termék.

Számos rajongó azonban úgy véli, hogy ez nem véletlen baki volt

a sorozat készítőitől – hiszen rengeteg szakember dolgozik azon, hogy kockáról kockára átnézze a megvágott szériát –, hanem szándékos termékmegjelenítés.