Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára a zalai helyszínen újságíróknak elmondta, hogy
az 1996-ban alakult ASEM kétévente sorra kerülő közlekedési miniszteri találkozójára idén 45 országból érkeztek küldöttek Budapestre.
A résztvevők jelentős része, többségében ázsiai szakpolitikusok a keddi fővárosi programot követően különvonattal utazott Zalába, ahol az európai szinten is egyedülálló tesztpályát tekintették meg.
Az államtitkár úgy fogalmazott, hogy
Magyarország is tervezi a visegrádi országok fővárosai, valamint a Budapest és Bukarest közötti nagysebességű vasúti összeköttetés megteremtését.
A zalaegerszegi tesztpályáról Mosóczi László azt mondta, hogy a járműiparban nagyon komoly innovációs folyamatok zajlanak, az önvezető vagy az elektromos járművek fejlesztéséhez pedig megfelelő tesztkörnyezetre is szükség van.
A fejlesztők nemcsak a zalai tesztpályán, hanem a hozzá majdan csatlakozó első magyarországi okosúton, az M76-oson, továbbá nemzetközi megállapodás alapján a Graz-Maribor-Zalaegerszeg háromszögben is éles forgalmi szituációkban vizsgálhatják a járműveket.
Háry András, az Autóipari Tesztpálya Zala Kft. ügyvezető igazgatója a résztvevőknek részletesen is beszámolt arról, hogy
a mintegy 43 milliárd forintos állami beruházással, 265 hektáros területen épülő pálya várhatóan 2021-re készül el teljesen.
A három szakaszból jelenleg a második építési fázisnál tartanak, de a már meglévő pályaelemeken folyamatosak a járműipari tesztek.