További két országból is kivonulhat a Tesco

Tesco Opens First Own-Brand Supermarket in China 73116226 EOS5D-1130700252 PowerShot G7 73116226,EOS5D-1130700252,PowerShot G7
BEIJING - JANUARY 27: An exterior view of the shopping center where the newly-opened Tesco supermarket is located on January 27, 2007 in Beijing, China. The UK giant opened its first own-brand supermarket in Beijing after investing in 46 stores across China under the name of its Chinese partner, Le Gou, which translates as "Happy Shopping". Tesco's new store in Beijing is competing with other international chains that are well established in China, such as Wal-Mart and Carrefour. (Photo by Andrew Wong/Getty Images)
Vágólapra másolva!
A Tesco az Egyesült Királyság legnagyobb kiskereskedelmi áruházlánca, és Tesco Lotus márkanév alatt közel 2 ezer üzletet működtet Thaiföldön és Malajziában, az ázsiai boltok értéke több mint 7 milliárd font – írja a BBC.
Vágólapra másolva!

Amennyiben az áruházlánc eladja thai és maláj üzleteit, azzal szinte teljesen kivonul a dél-kelet ázsiai piacról. Ráadásul az írországi üzlethálózatának kivételével az összes európai üzlethálózata veszteséges.

Illusztráció Forrás: Getty Images/2007 Getty Images/Andrew Wong

A társaság a weboldalán jelezte, hogy az érdeklődés nyomán elkezdi az ázsiai vállalatai felülvizsgálatát, de még nem nevezett meg lehetséges vevőket.

A nyilatkozat szerint a felülvizsgálat kezdeti szakaszánál tartanak, és a Tesco Thaiföld és Malajzia jövőjével kapcsolatban még nem hoztak döntést.

A bejelentés egyúttal jelzi, hogy a Tesco a visszavonulást fontolgatja, szemben a korábbi ambiciózus globális terjeszkedési politikájával.

A cég öt éve indította el újraszervezési programját,

a számviteli botrányt követően, valamint a versenytársak, és az online kiskereskedelem növekedése miatt.

A Tesco Lotus mintegy 60 ezer embert foglalkoztat,

és az összesített bevétel 4,9 milliárd dollár volt a februárral végződő utolsó 12 hónapban, 286 millió font (112,8 milliárd forint) nyereséget termelve, ami a Tesco teljes globális profitjának egyötöde.

Illusztráció Forrás: AFP/Carl Court

Bruno Monteyne, a Bernstein elemzője szerint a 6,5 milliárd és 7,2 milliárd font közötti érték méltányosnak tűnik a társaság ázsiai részlegéért.

Az eladás után a vállalat üzletei Nagy-Britanniában, Írországban, valamint a közép-európai régió államaiban: Csehországban, Magyarországon, Lengyelországban és Szlovákiában lesznek jelen.

2015-ben

a Tesco 6,1 milliárd dollárért adta el dél-koreai egységét,

egy évvel később pedig ugyancsak a dél-koreiai Kipa márkanév alatt futó hálózatát vette meg az ázsiai ország legnagyobb szupermarket-lánca. Továbbá kivonultak az Egyesült Államokból, japánból és Kínából is. Ráadásul a szigetországban működő Giraffe étteremláncot is értékesítették, amit három évvel korábban 49 millió fontért vettek.