Újabb sörgyártó szakít a műanyaggal

alumínium doboz
ILLUSTRATION - Illustration picture showing beer cans standing lined up in order and ready to be sold in Berlin, Germany, 24 January 2018. Beer Can Appreciation Day takes place every year on 24 January. The beer can made its first appearance in the US in 1933 and hit the shelves for the first time on 24 January 1935. Photo: Ralf Hirschberger/dpa-Zentralbild/dpa
Vágólapra másolva!
Környezetbarát megoldásra, kartonpapír használatára cseréli a műanyaggyűrűket a sörös dobozok multipackjainál a Heineken - írja a Guardian. A változás egyelőre a brit kiskereskedelembe kerülő árukészletet érinti.
Vágólapra másolva!

A holland vállalat 22 millió fontos (kb. 8,3 milliárd forint) beruházást hajtott végre brit gyártósorain, hogy a cég legnépszerűbb márkáinál minél hamarabb száműzhessék a műanyagot a csomagolástechnológiából. A vállalat közleménye szerint, a karton alapú tartókra való átállás először a Heineken és a Foster's márkáknál valósul meg, 2020 áprilisától kezdődően. Ezt követi a Kronenbourg 1664, majd 2021-től a vállalat gyártotta többi sörmárka termékei is sorra kerülnek.

Illusztráció Forrás: AFP/Ralf Hirschberger

A Heinekennél elmondták: az újrahasznosítható anyagból készülő kartongyűrűk elég erősek ahhoz, hogy elbírják a multipack kiszerelések súlyát. Reményeik szerint,

angliai bevezetésükkel, 2021 végére 517 tonnával csökkenthetik a csomagolásnál a műanyagkibocsátást.

Az eddig bevett, fél évszázada használt plasztikgyűrűk különösen megterhelik a környezetet, hiszen azokból rengeteg köt ki az óceánok mélyén.

A brit piac az első, ahol az új csomagolástechnikai megoldás bemutatkozik. Egyedül a brit Heineken-gyárak évente összesen 530 millió doboz sört gyártanak le a különböző márkákból. Ebből a mennyiségből a Foster's 150 millióval, a vállalat saját nevét viselő terméke 39 millióval veszi ki részét.