Kihirdették, melyik pénzintézet lett Az év bankja

ambition ARROW aspiration asset banking business chart DOCUMENT CITY clerk office worker BUSINESSWOMAN businesspeople creativity CURRENCY money darkness female FINANCE fortune wealth fulfillment success achievement full length future global glowing graph
Businesswoman light painting glowing chart with upward arrow symbol on city street at night
Vágólapra másolva!
Az OTP Bank lett a Mastercard – év bankja 2019 verseny fődíjasa, az Év bankára elismerést pedig Tóth Balázs, az UniCredit Bank elnök-vezérigazgatója kapta. A november 13-i díjátadón idén először a prémium banki szolgáltatásokért a GRÁNIT Bank vehette át az első díjat - írja közleményében a Mastercard.
Vágólapra másolva!

A versenyben 10 kategóriában indulhattak a Magyarországon lakossági szolgáltatást nyújtó kereskedelmi bankok. A hangsúly minden évben a lakossági szolgáltatásokon van, ezen belül is az ügyfélbarát, innovatív megoldások elismerése a fő cél.

Összesen 75 pályázat érkezett 14 pénzintézettől, melyeket egy előre meghatározott szempontrendszer alapján 9 különálló szakzsűri összesen 66 szakértője értékelt.

Milyen kategóriákban vizsgálták a pénzintézeteket?

A következő kategóriákban adtak ki díjakat az idén: Az év bankja, Az év leginnovatívabb bankja, Az év lakossági számlacsomagja, Az év lakossági megtakarítási terméke, Az év lakossági hitelterméke, Az év lakossági mobil- és online-banki eszköze, Az év társadalmilag felelős bankja, Az év fenntartható bankja és Az év prémium banki szolgáltatása. Az év bankára címre legméltóbb szakembert - a hagyományokhoz híven – idén is maguk a bankvezetők választották meg.

Az év bankja elismerést a tavalyi év után idén is az OTP Bank vehette át.

Az OTP lett Az év bankja idén is Forrás: Origo

A fődíj pontozásakor a zsűri figyelembe vette a többi kategóriákban nyújtott teljesítményt is, így a legrangosabb cím nem csupán az üzleti eredményt tükrözi, hanem átfogó képet ad a hazai bankszektor legjobbjairól.

Az OTP Bank kapta az első helyezettnek járó oklevelet Az év mobil- és online-banki eszköze kategóriában is.

Illusztráció Forrás: Cultura Creative/J J D

2019-ben tovább bővült az OTP SmartBank alkalmazásán keresztül elérhető szolgáltatások köre. Májustól Magyarországon elsőként az OTP SmartBank-ban érhető el az ApplePay szolgáltatás. Augusztustól pedig számlafizetést leegyszerűsítő, SmartBank-on keresztüli QR-kódos postai csekkbefizetésre is van lehetőség. Az internetbanki alkalmazás használatával több mint 1,4 millió ügyfél intézi rendszeresen bankügyeit, és ez a csatorna adja a személyi kölcsön-szerződések közel 10%-át. Az OTP SmartBank továbbra is hazánk legnépszerűbb mobilbanki alkalmazása, közel 700 ezer felhasználóval és nemzetközileg is magas alkalmazás-áruházi értékeléssel.

Idén a K&H Bank bizonyult a legjobbnak Az év lakossági hitelterméke kategóriában.

Az ügyfelek a K&H e-bankon és K&H mobilbankon keresztül is indíthatnak személyi kölcsön igénylést. Az újítás ügyfélbarát, a folyamatban csupán 4-4 adat megadása szükséges, mely mindössze 5 percet vesz igénybe. Jóváhagyott hitel esetében a folyósítás a hét minden napján, a nap 24 órájában lehetséges, hiszen mindkét csatorna hitelbírálati rendszere teljesen automatikus.

Az év társadalmilag felelős bankja kategóriában idén két díj is átadásra került. A MagNet Bank 2019-ben megkapta az év társadalmilag felelős bankja örökös díját, melyet a kategóriában korábbi évek során nyújtott kiemelkedő teljesítménye alapján ítéltek oda. A zsűri döntése alapján pedig idén a Budapest Bank végzett az első helyen.

A pénzintézet a kezdetektől fogva aktívan részt vesz a Pénz7 pénzügyi kultúrafejlesztési programban is, ahol már több mint 200 önkéntes kollégájuk tart pénzügyi ismereti órákat általános- és középiskolás diákoknak minden év elején.

A bank idén negyedik alakalommal kiemelt támogatója a PénzSztár Országos Középiskolai Pénzügyi-Gazdasági Versenynek is. 2010-ben pedig létrehozták a Dobbantó Programot, amivel a nők pénzügyi ismereteinek bővítését és a vállalkozói ismeretek és készségek fejlesztését tűztük ki célul.

Az év fenntartható bankja címet a MagNet Bank nyerte el. A MagNet 2019-ben mind a 40.000 ügyfelének ültet egy-egy fát, új tölgyerdőt telepít a Duna-Ipoly Nemzeti Parkban, Ócsán. Emellett fenntartható célokra helyez ki hitelt. Ügyfelei meghatározhatják, hogy milyen hitelcélt szolgáljanak megtakarításaik; mely társadalmi vagy környezeti ügyet segítsék a banki nyereség rájuk eső 10%-ával és bankkártya költéseikkel, a bank pedig kiszámolja és transzparensen megmutatja a döntéseikkel gyakorolt egyéni hatásukat.

Az év lakossági megtakarítási terméke díjat az Erste Bank kapta.

Az Erste Future Befektetési Programmal az ügyfelek egy egyszerű utalással választhatnak a kockázatvállalási hajlandóságukhoz, vagy a jövőről alkotott elképzeléseikhez illő befektetést. Szakértői csomagokba gyűjtötték a lehetőségeket, így mindenki eldöntheti, melyik befektetésben hisz a legjobban, de az ügyfelek egy online kalkulátor segítségével is választhatnak a megtakarítási formák közül. Az Erste külön csomagokat kínál az alacsony, a magas vagy a közepes kockázatvállalási hajlandósággal rendelkezőknek, a megtakarítás tervezett időtávja, és a félre tehető összeg szerint. A program sikerét mutatja, hogy idén 25 százalékkal nőtt a megtakarító ügyfelek száma.

Az év lakossági számlacsomagja kategóriában idén a SOPRON BANK végzett az élen, az Allegro számlacsomaggal. A termék azon ügyfelek igénye szerint került kialakításra, akik elektronikus úton bankolnak, havonta több átutalást indítanak, közüzemi számláikat pedig csoportos beszedési megbízás útján egyenlítik ki.

A számlacsomag újdonsága, hogy csomagárazású termék, aminek köszönhetően a költségek áttekinthetők, könnyen kiszámíthatóak, előreláthatóak.

Az év leginnovatívabb bankja címet a GRÁNIT Bank kapta. Folyamatos fejlesztéseinek eredményeként az ügyfelek okostelefon applikáción, videóbankon és netbankon intézhetik pénzügyeiket kényelmesen, kedvező kondíciókkal és biztonságosan. Az ügyfélélmény fokozása, és a hatékonyság növelése érdekében a Bank minden folyamatot digitalizál.

Emellett az év prémium bank szolgáltatása díjat is a GRÁNIT Bank tudhatja magáénak. A bank célja, hogy a leginnovatívabb fizetési megoldásokat, értéknövelt, digitális, prémium pénzügyi szolgáltatásokat kínáljon minden ügyfelének. Applikációjában megvalósított új funkciók, pl. betétkezelés mellett a videóbankon elérhető szolgáltatások köre is bővült ez év közepétől. A megtakarítással rendelkező banki ügyfelek Magyarországon egyedülálló módon a videóbanki csatornán keresztül értékpapír szerződést tudnak kötni, illetve állampapír vételi/eladási nyilatkozatot tehetnek otthonról.

Az év bankára címet idén Tóth Balázs, az UniCredit Bank elnök-vezérigazgatója nyerte el. Ezzel a díjjal a bankszakma saját körein belül ismeri el a kiemelkedő teljesítményt, hiszen a kategória győztesét a bankok vezetői választják ki maguk közül.

A különböző kategóriákban szavazó zsűritagok névsora ezen a honlapon érhető el.

Az idei díjazott pénzintézetek képviselői Forrás: Egyed Peter/Egyed Peter

Az idei teljes rangsor:

Az év bankja

  1. OTP Bank
  2. GRÁNIT Bank
  3. ERSTE Bank

Az év lakossági számlacsomagja

  1. SOPRON BANK
  2. GRÁNIT Bank
  3. CIB Bank

Az év lakossági megtakarítási terméke

  1. Erste Bank
  2. MagNet Bank
  3. OTP Bank

Az év lakossági hitelterméke

  1. K&H Bank
  2. UniCredit Bank
  3. GRÁNIT Bank

Az év leginnovatívabb bankja

  1. GRÁNIT Bank
  2. OTP Bank
  3. K&H Bank

Az év lakossági mobil- és online-banki eszköze

  1. OTP Bank
  2. MagNet Bank
  3. Erste Bank

Az év társadalmilag felelős bankja

  1. Budapest Bank
  2. OTP Bank
  3. Erste Bank

Az év fenntartható bankja

  1. MagNet Bank
  2. GRÁNIT Bank
  3. K&H Bank

Az év prémium banki szolgáltatása

  1. GRÁNIT Bank
  2. OTP Bank
  3. Budapest Bank

Az év bankára

Tóth Balázs (UniCredit Bank)

A kategóriák győztesei egy éven át használhatják a „Mastercard – év bankja 2019" emblémát és megnevezést.