Az egyszer használatos megközelítés az, ami miatt a harisnyák nem tudtak divatosabbá válni az elmúlt évtizedekben, mivel
az áruk rendkívül alacsony, élettartalmuk pedig rendkívül rövid.
Ugyanakkor az Extinction Rebellion és a Környezetvédelmi Ellenőrző Bizottság tavalyi vizsgálatából kitűnik, hogy a vásárlók igyekeznek az ökológiai lábnyomuk csökkentésével azáltal, hogy bojkottálják a szőrmét és a fast-fashion ruhákat, addig közel sem ennyire tudatosak a harisnyákkal szemben.
A harisnyanadrág gyártása igen problematikus, mivel ennek során jelentős mennyiségű üvegházhatást okozó gázt bocsátanak ki, rendkívül nehéz újrahasznosítani, és mivel igen rövid az élettartalma, legtöbbször egy hulladéktárolóban végzi.
A világon évente mintegy 103 ezer tonna harisnya hulladék keletkezik, ez 8 ezer emeletes busznak felel meg"
– nyilatkozta Daniel Clayton, az ausztrál The Legwear Company vállalat alapítója, ahol újrahasznosított anyagokból állítanak elő harisnyanadrágokat. A cégnél újrahasznosított nejlont kombinálnak növényekkel, és az így készült fonalat értékesítik a szigetországban.
A TLC továbbá újrahasznosítási programot is indított, ami arra ösztönzi a vásárlókat, hogy küldjék vissza a harisnyákat, amikből olvasztással hosszú élettartalmú műanyag készül, például autóalkatrészek.
A Swedish Stockings például újrahasznosított műanyagot, biogyapotot és kasmírt használ harisnyáinak előállításához, ráadásul az eljárás során egyáltalán nem keletkezik hulladés.
A Heist például híres arról, hogy tartós harisnyákat és alakformálókat értékesít,
miközben számos fenntartható célt tűzött ki maga elé 2022-ig, amelyek magukban foglalják az energiafogyasztás és az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentését.
Ugyanakkor ezeknek a termékeknek az ára meghaladja a hagyományos harisnyák árát. A Marks & Spencer 2007-ben bevezetett egy sokkal tartósabb harisnyát, amely azóta is a kiskereskedelmi vállalat egyik legnépszerűbb terméke.