Ázsiában terjeszkedik a szaúdi olajóriás

olaj olajfinomítás Szaúd-Arábia
Az Aramco olajfinomító a szaúd-arábiai Dahranban
Vágólapra másolva!
A világ egyik legnagyobb olajvállalata, a Saudi Aramco, azt tervezi, hogy majdnem 20 százalékos részesedést vásárol a dél-koreai Hyundai Oilbankban. A több mint 1,5 milliárd dolláros üzlettel az Aramco ráadásul nem is az első részesedését szerezné meg dél-koreai vállalatban.
Vágólapra másolva!

Összesen 1,61 milliárd dollárért 19,9 százalékos részesedést tervez vásárolni a Saudi Aramco olajóriás a dél-koreai Hyundai Oilbank olajfinomítóban – írja a Reuters. Az állami kézben lévő szaúdi vállalat a Hyundai Heavy Industries Holdingstól venné meg a kérdéses részt, amely jelenleg 91,13 százalékos részesedéssel rendelkezik.

A Hyundai Heavy Industries Holdings egyébként azt tervezi, hogy átszervezi a finomítói ágazat részvénypiaci jelenlétét, miután lezárta az üzletet az Aramcóval.

A Hyundai Heavy Industries hajóépítő gigász kezében lévő holdingcég arra kívánja használni a befolyó forrásokat, hogy új üzletekbe fektessen be, illetve javítsa a cég pénzügyi állapotát. Az Aramco emellett érintett egy olyan projektben is, melyben a Hyundai Heavy Industries és más partnerek segítségével hajógyárat építenek Szaúd-Arábia keleti partjánál.

Az Aramcónak nem ez lenne az egyetlen dél-koreai érdekeltsége. Az olajcég ugyanis a legnagyobb részvényese a dél-koreai S-Oil Corp finomítónak.

Miközben az Aramco terjeszkedik, Szaúd-Arábia külföldi tőkét vonna be a beruházásokhoz Forrás: AFP/2016 Getty Images/Spencer Platt

Mindeközben éppen a napokban derült ki, hogy Szaúd-Arábia közel 429 milliárd dollárnyi magánberuházást tervez az országba vonzani a következő 10 évben. A fejlesztések a gazdasági diverzifikációs program keretében valósulnának meg, és elsősorban az infrastrukturális és ipari területekre áramlana a tőke – jelentette be Khalid al-Falih szaúdi energiaminiszter.

A közlekedési miniszter közlése alapján a teljes projekt magában foglalna 60 logisztikai beruházást, melyek része lenne öt új reptér és 200 kilométernyi autópálya megépítése is.

A teljes program egyszerre támaszkodna nemzetközi és hazai szereplők közreműködésére – tette hozzá al-Falih. Bár a rijádi kormány jelentős hozzájárulást vár a magánszektor nemzetközi szereplőitől, a beruházások nagyobb részét meghagynák a hazai vállalatoknak.