A korábbi tesztek után, engedve a vásárlói kéréseknek, a világ legnagyobb gyorsétterem hálózata bejelentette, 12 hetes időszakra, Kanada délnyugati térségében, összesen 28 éttermében vezeti be a növényi alapú hamburgereket a hónap végétől.
Ez még mindig amolyan tesztelési időszak, amely fél évvel azután indult, hogy a Burger King bevezette az Impossible Foods cég hasonlóan húsmentes pogácsákat jelentő fejlesztését saját hálózatán - az Origo itt írt a lépésről. Ennek tükrében nem meglepő, hogy a McDonald's az utóbbi cég riválisának tekinthető, műhúsos pogácsákat szállító Beyond Meat termékeit emeli be saját kínálatába.
A kérdés persze eddig sem az volt, belép-e a McDonald's az alternatív húsok piacára, hanem csak az, hogy mikor. A partnerül választott Beyond Meat papírjainak értéke mindenesetre már a kanadai bevezetés hírére 11 százalékot erősödött.
Ez az év amúgy is a húsmentes húsokat kínáló cégek éve volt.
A Beyond Meat júliusban vált nyílt kereskedésben résztvevő társasággá, 45 dolláros részvényenkénti értékkel, ami viszont júliusra már 430 százalékot erősödött. Sokan ekkor a műhús-lufi kipukkanásától tartottak: gyakori jelenség a nagyon rövid idő alatt, nagyon magasra értékelt cégeknél a hirtelen bekövetkező drámai értékvesztés is.
A két nagy rivális mellett a KFC is alternatív megoldásokat tesztel, szintén a Beyond Meat-tel együttműködésben.
Érdekesség, hogy az ugyancsak nagy láncnak számító - korábban Magyarországon is jelen volt - Wendy's még nem jelentett be hasonló lépést. Az étteremlánc kedvelői petíciót indítottak azért, hogy a cég vegye fel a növényi alapú húsokat a kínálatába. Bár már 26 ezer aláírás gyűlt össze a kezdeményezéshez, a vállalat vezetője csak annyit mondott, hogy növényi alapú húsok egy olyan trendet képviselnek, amely biztosan állandósulni fog, vagyis később megszokottá válik.
A kanadai bevezetés kapcsán a McDonald's azt jelezte: továbbra is várja a vásárlók visszajelzéseit a termékekről, mielőtt szélesebb körben is elérhetővé teszi a növényi alapú húsos szendvicseit.