A cég bejelentése szerint a franchise partnerei elkötelezték magukat amellett, hogy 850 ezer amerikai alkalmazott számára biztosítsák az online és személyes beszélgetések kombinációját.
Októberben kezdődik a program, amely felkészíti a dolgozókat, hogy miként kezeljék, ha zaklatják vagy megfélemlítik őket.
A program részeként megtanítják az alkalmazottakat arra, hogy miképpen tehetnek az ilyen szituációk ellen, valamint miképpen jelenthetik be azt.
A McDonald's tájékoztatása szerint a tréninget globálisan is kiterjesztik a jövőben, de elsőként a 14 ezer amerikai étteremben indul el a program – ezeknek az éttermeknek a 95 százalékát franchise vállalkozók üzemeltetik.
A cég nem árulta el, hogy mennyibe kerül a képzési program, de a munkavállalók fizetést kapnak a képzés alatti időre.
Az amerikai Franchise Vezetői Szövetség segítette a vállalatot a képzés kidolgozásában.
Egy 2016-os tanulmány szerint az amerikai gyorséttermekben dolgozó nők 40 százaléka tapazsztalt már szexuális zaklatást,
42 százalékuk nem tett bejelentést, mert féltek, hogy elvesztik munkájukat, miközben a bejelentők 20 százaléka tapasztalt retorziót a bejelentés után, például csökkentették a munkaóráik számát vagy számukra előnytelen időbeosztást kaptak.
Májusban 25 szexuális zaklatási vádat nyújtottak be a McDonald's ellen az Egyesült Államok Esélyegyenlőségi Foglalkoztatási Bizottságánál.