A vállalat, ahonnan több száz marketingest tesznek az utcára

Uber
--FILE--A man uses the taxi-hailing app Uber on his smartphone in Beijing, China, 13 May 2015. Uber Technologies Inc is leading a charm offensive in China even as the controversial US ride-hailing app valued at $40 billion battles with raids on its offices and a crackdown on its drivers deemed to be operating illegally. Speaking at a technology conference in southern China, CEO Travis Kalanick called on local governments and leaders to work in collaboration with Uber. "Everything we do is focused on making cities better. The benefits come to cities when Uber works with local government and local leaders to make this progress a reality," he said, noting that Uber had created over 60,000 jobs across China just in April. People with knowledge of the matter said Uber has been actively trying to forge closer ties with local governments in China in a bid to fend off protests by local taxi firms, raids on its offices and well-connected local rivals.
Vágólapra másolva!
A fuvarmegosztó vállalat nemrég bejelentette, hogy vezetői világszerte 400 marketingest bocsátanak el. A vállalatnál jelenleg kicsivel több mint 22 ezren dolgoznak, közülük 1951-en a sales- és a marketingcsapatban.
Vágólapra másolva!

Az Uber májusban vonult tőzsdére 45 dolláros kezdeti áron, azonban azóta 2 százalékot esett a cég árfolyama. A cég vezérigazgatója, Dara Khosrowshahi próbált mindenkit megnyugtatni azzal, hogy a növekedés lassulása egy természetes dolog, de ennek ellenére is belengetett bizonyos változtatásokat.

Az Uber hétfőn be is jelentette, hogy 1200-ról 800-ra csökkenti a marketing csapatának létszámát nemsokkal azután, hogy az osztály vezetője - Rebecca Messina - felmondott a cégnél.

Már akkor tudni lehetett, hogy a részlegnél változások lesznek, hiszen Messina is kiemelte, hogy túl sok alkalmazott csinálja ugyanazt a feladatot.

illusztráció Forrás: Imaginechina/Wei Yao

Messina akkor mondott fel, amikor az Uber múlt hónapban összevonta a marketing, a PR és a jogi csapatát, az új részlegnek pedig Jill Hazelbaker lett a vezetője. A Los Angeles Times szerint Messina tudta, hogy a marketingcsapattal a legkevésbé elégedettek az Ubernél, valamint ez a részleg funkciónált a leggyengébben.