A párizsi székhelyű, a Wertheimer család tulajdonában álló divatház közölte, hogy bevételei tavaly 12,5 százalékkal 11,12 milliárd euróra, adózás utáni nyeresége pedig 16,4 százalékkal 2,17 milliárd euróra emelkedett.
A Chanel minden piacon növelni tudta értékesítését: az ázsiai-csendes-óceáni térségben 19,9 százalékkal, Európában 7,8 százalékkal, az amerikai régióban pedig 7,4 százalékkal nőttek.
Alkalmazottainak száma szerte a világon meghaladta a 25 ezret 2018 végén, egy évtized alatt majdnem duplájára nőtt.
A számok azt mutatják, hogy a Chanel bevételei alapján a világ legnagyobb luxusmárkái közé tartozik, lekörözve olyan riválisokat, mint a Gucci, és fej fej mellett halad a Louis Vuittonnal.
A Coco Chanel által 1910-ben alapított vállalat fennállása óta először tavaly tette közzé pénzügyi eredményeit, amivel felszította azokat a piaci spekulációkat, hogy tulajdonosai mégis eladni készülnek a vállalatot.
Philippe Blondiaux pénzügyi igazgató újra megismételte, hogy nem eladó a vállalat, és nem tervezik, hogy tőzsdére viszik.
A Chanelnek függetlennek kell maradnia, hogy szabadon dönthessen, és akár az árral szemben haladhasson, mint például az egzotikus állatbőrök használatának feladása vagy az árak harmonizálása"
– mondta.
A Chanel folyamatos sikerei és francia vetélytársai, az LVMH, a Kering és a Hermes növekedése – piaci tőkeértékük ugrásszerűen emelkedett jó teljesítményük nyomán – tovább táplálta azokat a találgatásokat, hogy akár 40-50 milliárd eurót is érhet a Chanel.
Az LVMH vezetői június elején egy zárt ajtók mögött tartott beszélgetésen elemzőknek azt mondták, hogy a Chanel értéke közelebb lehet a 100 milliárd euróhoz.
Az LVMH a világ legnagyobb luxusipari csoportja, amely tavaly 46,8 milliárd eurós bevétel mellett 6,35 milliárd euró profitot termelt. Elemzők az LVMH-t, mint lehetséges vevőt tartották számon, de az LVMH attól tart, hogy a Chanel túl nagy falat lenne számára.