Egyre jobban nő a fogyasztói bizalom Magyarországon

A man's arms pushing a shopping trolley full of groceries along a supermarket aisle.
Vágólapra másolva!
Január óta folyamatosan növekszik a fogyasztói bizalom a lakosság körében – jelentette a GKI Gazdaságkutató Zrt. Az elemzés összeállítói – az EU módszertanának megfelelően – a konjunktúraindex kiszámításakor az üzleti szférán belül az ipar, a kereskedelem az építőipar és a szolgáltató szektor, illetve a lakosság várakozásait vették figyelembe.
Vágólapra másolva!

Az üzleti bizalmi index kismértékben csökkent áprilisra a márciusi 12,1 pontról, a fogyasztói bizalmi index viszont az előző havi mínusz 10,7 pontról mínusz 8,9 pontra javult. A fogyasztók ugyanis harmadik hónapja egyre optimistábbak a friss konjuktúrajelentés szerint.

A GKI fogyasztói bizalmi index értéke január óta javul, ennél magasabban utoljára tavaly szeptemberben állt. A fogyasztók várható pénzügyi helyzetüket áprilisban kissé rosszabbnak, megtakarítási lehetőségüket viszont kedvezőbbnek érezték, mint márciusban.

Az elemzés összeállítói kiemelték: még soha nem voltak ilyen bizakodóak az emberek a munkalehetőségekkel kapcsolatban: történelmi mélyponton van a munkanélküliségtől való félelem áprilisban.

Az ipari szereplők foglalkoztatási szándéka továbbra is magas.

Illusztráció Forrás: Shutterstock

Mind az építőipar, mind a kereskedelem jelentős keresleti bővülésen ment keresztül az utóbbi időszakokban, vagyis egyre többen építkeznek, és egyre többen vásárolnak. A két ágazat teljesítménye rekordszinten áll, még úgy is, hogy jelentős a munkaerő-kereslet. A jelenlegi létszámnál jóval több munkavállalót is képesek lennének felszívni.