A Tesco több termék csomagolását megváltoztatja, mutatjuk, melyeket

Tesco
Győr, 2017. szeptember 8. Bevásárlókocsik a győri Tesco hipermarket áruház előtt 2017. szeptember 8-án. Az áruházlánc sajtóosztályának tájékoztatás szerint az áruházak többsége a dolgozók egy részének sztrájkja ellenére továbbra is nyitva tart. MTI Fotó: Krizsán Csaba
Vágólapra másolva!
Újrahasznosított műanyagpalackokból készült palackot használ mostantól saját márkás hűtött italai és smoothie-jai csomagolásához a Tesco. Az ún. r-PET palackokban kiszereléstől függően 30-50 százalék az újrahasznosított műanyag aránya, amellyel közép-európai szinten 18, Magyarországon mintegy 3 tonnával csökkenti műanyag felhasználását az áruházlánc.
Vágólapra másolva!

A PlasticsEurope elemzése szerint

2017-ben összesen 64,4 millió tonna műanyag csomagolást gyártottak Európában, aminek 7,4 százaléka, vagyis csaknem 4,8 millió tonna PET (polietilén-tereftalát) csomagolás volt.

A kutatás szerint ugyan évről évre növekszik a műanyagfélék újrahasznosítása (2006 és 2016 között 74 százalékkal), sok még a teendő ahhoz, hogy az élelmiszeripari környezetre gyakorolt terhelése csökkenjen, különösen a csomagolásokat illetően.

A Tesco néhány hónapja jelentette be, hogy saját márkás termékeinek csomagolását 100 százalékban újrahasznosíthatóvá vagy újrafelhasználhatóvá teszi, aminek máris itt az első lépése: saját márkás hűtött italai és smoothie-jai már új csomagolásban érhetők el.

Az újrahasznosított műanyagból készült palackokkal az áruházlánc évente csaknem 18 tonnával kevesebb műanyagot használ majd a négy közép-európai piacán, ez itthon mintegy 3 tonnával kevesebb felhasznált műanyagot jelent.

Forrás: Tesco

A változás hatalmas környezeti előnyökkel jár, még ha a vásárlók számára nem is lesz szembetűnő a különbség: a 250 ml-es és az 1 l-es r-PET palackok 30, míg a 750 ml-es r-PET palackok már 50 százalékban tartalmaznak újrahasznosított műanyagokat.

Az r-PET palackok esetében olyan poliészterről van szó, ami részben újrafelhasznált, elsősorban üdítőitalpalackokból származó műanyag csomagolóanyagokat tartalmaz, és maga is újrahasznosítható, illetve újrafelhasználható.

A Tesco ezzel is az egyik legfontosabb céljaként kitűzött „zárt csomagolóanyag körforgást" támogatja, ami egy olyan csomagolás-menedzsment szisztémát jelöl, amelyben az összes anyagot újra felhasználják, újrahasznosítják, vagy egyéb célokra használják fel, nullára csökkentve a hulladék mennyiségét.

Forrás: MTI/Krizsán Csaba

2019 februárjában jelentették be azon törekvésüket, miszerint 2025-re a saját márkás termékeik csomagolása 100 százalékban újrahasznosítható vagy újrafelhasználható lesz.

– hangsúlyozza Hevesi Nóra, a Tesco kommunikációs igazgatója.