Az online kereskedelem már megelőzte a hagyományos boltokat

online shopping bevásárlás vásárlás
e-kereskedelem vásárló internetes
Vágólapra másolva!
Az Amazon által vezetett amerikai online kereskedelem februárban történelmi mérföldkőhöz érkezett. Ekkor fordult elő ugyanis először, hogy az online eladások meghaladták a hagyományos, fizikai üzletek bevételeit.
Vágólapra másolva!

Az amerikai Kereskedelmi Minisztérium ezen a héten tette közzé a februári kiskereskedelmi adatokat, melyek alapján történelmi fordulat következett be az Egyesült Államokban. Az online eladások ugyanis a történelemben először lenyomták a fizikai üzletek értékesítéseit – írja a CNBC.

Mindez azonban egy két évtizedes folyamat eredménye, melynek során az online szektor fokozatosan növelte részesedését. Az 1990-es évek végén az online kiskereskedelem még csak 5 százalék alatti részesedést tett ki a piacon, ami 2019-re nagyjából 12 százalékra nőtt. Ezzel a 11,813 százalékos piaci részesedés most először nyomta le a fizikai boltok 11,807 százalékos részesedését.

Fontos azonban, hogy ebben nincsenek benne olyan kategóriák, mint az autóeladások vagy az éttermi bevételek. Ha ezeket is összeadjuk, akkor még mindig a „hagyományos" kiskereskedelem vezet.

Mindazonáltal az online kiskereskedelem jelenleg az USA negyedik legnagyobb iparágának számít, és a szektor összesen 59,8 milliárd dollárnyi – szezonálisan kiigazított – eladást realizált februárban. A kiskereskedelem teljes képét nézve a gépjárműeladások adják a legnagyobb arányt 20 százalékkal, míg az élelmiszer-eladások, az éttermek és a bárok egyaránt 12 százalék körüli részesedéssel bírnak.

Az Amazon vezetésével egyre jobban terjed az online kereskedelem Forrás: AFP/Philippe Huguen

Az online kereskedelem felfutási trendje mögött pedig igen jelentős szerepet játszik az Amazon. Az e-kereskedelmi óriás, és kiemelten az Amazon Prime, ugyanis

alapjaiban kezdte el átalakítani az amerikaiak vásárlási szokásait, illetve a bevásárlásokról alkotott elképzeléseket.

Egyes elemzők például azt hangsúlyozzák, hogy a vásárlók egyre kevésbé törődnek például a szállítással.

Az amerikai kiskereskedelmi eladások azonban összességében lassultak februárban a hivatalos adatok alapján. Ez újabb jelzés volt arra nézve, hogy az amerikai növekedés gyengélkedik, főleg hogy az USA gazdaságának igen jelentős részét adja a belső fogyasztás.

Az összesített kiskereskedelmi eladások 0,2 százalékkal zsugorodtak az év második hónapjában,

ahogy a lakosság kevesebb bútort, ruhát, élelmiszert és elektronikai cikket vásárolt. A februári csökkenés negatív hatását az is mutatja, hogy a Reuters által megkérdezett elemzők 0,3 százalékos emelkedésre számítottak.