Az Equilor Befektetési Zrt. hírösszefoglalója kiemeli, hogy ezzel a módszerrel az FCA flottájánál csökkenthető a széndioxid-kibocsátás átlaga. Az FCA átlagosnál magasabb, kilométerenkénti 123 grammos károsanyag-kibocsátása így 2020-ban lényegesen alacsonyabbra, 95 grammra csökkenne – írja az engadget.com.
Az EU kemény bírságokkal akarja arra ösztökélni az autógyárakat, hogy minél több elektromos autót gyártsanak, ezzel arányaiban csökkentve a flotta károsanyag-kibocsátást.
A Fiat viszont eléggé lemaradt az e-autók fejlesztésével, így most inkább a Teslának fizet, hogy kikerülje a szabályozást.
A Tesla korábban azt közölte, nem lesz nyereséges a folyó negyedéves működése. Igaz, ezt Elon Musk később cáfolta és azt prognosztizálta, hogy pozitív szaldóval zárják majd a negyedévet, még ha az nem is lesz magas.
Amennyiben megvalósul ez az ügylet a Fiat Chryslerrel, akkor biztosra vehető, hogy pozitív eredménnyel zárja a cég a negyedévet.
Egyelőre egyik cég sem hozta nyilvánosságra az üzlet konkrét összegét, illetve egyikük sem reagált az azzal kapcsolatos kérdésekre.
Mindenesetre ez merőben új módszer lenne egy autógyártó-csoporttól arra, hogy csökkentse autóinak szén-dioxid szennyezését.
Arra számítani lehetett, hogy egy-egy autóipari konszern ebből a szempontból együtt kezeli majd a márkáit, hogy kedvezőbb károsanyag-kibocsátási arányt hozzon ki, arra azonban még nem volt példa, hogy két, egymástól teljesen független autógyártó között jöjjön létre ilyen megállapodás.