Furcsa üzletet köthet a Fiat Chrysler a Teslával

Tesla
--FILE--A Tesla Model X electric car is displayed during the Shanghai Pudong International Automotive Exhibition 2018 in Shanghai, China, 28 September 2018. US electric car maker Tesla has officially opened its newly set-up charging station in Hong Kong, which is the largest of its kind in Asia, according to South China Morning Post report on Monday (15 October 2018). The two-floor car park, located at the FTLife Tower in Kowloon Bay, Hong Kong and with a total area of 4,564 square meters, is installed with 50 Tesla wall connectors, making it possible to charge at up to seven kilowatts per hour. There are 122 parking places in the charging station. The parking fee for all cars is 28 HK dollars per hour, with no fees for charging. According to the newspaper report, Tesla said that they are "proud to have Hong Kong as the site for one of the world's biggest destination charging stations, as part of our long-term commitment to Hong Kong owners." At the same time, FT Life Tower's management said it was proud to be part of Tesla's sustainability mission, saying that they are excited to be part of the network and warmly welcome Tesla owners to their facility.
Vágólapra másolva!
A Fiat Chrysler (FCA) a Financial Times értesülései szerint hajlandó több százmillió eurót fizetni az elektromos autógyártónak azért, hogy a Tesla autóit is az olasz-amerikai cég flottájába számolják, és ezzel elkerüljék a károsanyag-kibocsátás megengedett szintjének átlépése miatt fizetendő bírságokat az Európai Unióban (EU).
Vágólapra másolva!

Az Equilor Befektetési Zrt. hírösszefoglalója kiemeli, hogy ezzel a módszerrel az FCA flottájánál csökkenthető a széndioxid-kibocsátás átlaga. Az FCA átlagosnál magasabb, kilométerenkénti 123 grammos károsanyag-kibocsátása így 2020-ban lényegesen alacsonyabbra, 95 grammra csökkenne – írja az engadget.com.

Az EU kemény bírságokkal akarja arra ösztökélni az autógyárakat, hogy minél több elektromos autót gyártsanak, ezzel arányaiban csökkentve a flotta károsanyag-kibocsátást.

A Fiat viszont eléggé lemaradt az e-autók fejlesztésével, így most inkább a Teslának fizet, hogy kikerülje a szabályozást.

A Tesla korábban azt közölte, nem lesz nyereséges a folyó negyedéves működése. Igaz, ezt Elon Musk később cáfolta és azt prognosztizálta, hogy pozitív szaldóval zárják majd a negyedévet, még ha az nem is lesz magas.

Forrás: AFP/Imaginechina/Dycj

Amennyiben megvalósul ez az ügylet a Fiat Chryslerrel, akkor biztosra vehető, hogy pozitív eredménnyel zárja a cég a negyedévet.

Egyelőre egyik cég sem hozta nyilvánosságra az üzlet konkrét összegét, illetve egyikük sem reagált az azzal kapcsolatos kérdésekre.

Mindenesetre ez merőben új módszer lenne egy autógyártó-csoporttól arra, hogy csökkentse autóinak szén-dioxid szennyezését.

Arra számítani lehetett, hogy egy-egy autóipari konszern ebből a szempontból együtt kezeli majd a márkáit, hogy kedvezőbb károsanyag-kibocsátási arányt hozzon ki, arra azonban még nem volt példa, hogy két, egymástól teljesen független autógyártó között jöjjön létre ilyen megállapodás.