A kormány szabadulna a fapadosoknak épített bádogtermináltól Ferihegyen

Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér
Budapest, 2017. március 1. A Budapest Airport által 2017. március 1-jén közzétett látványterv a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2B termináljához csatlakozó új, 11 000 négyzetméter alapterületű B-oldali utasmólóról. A KÉSZ Építő Zrt. 18 hónap alatt építi meg a mintegy 220 méter hosszú épületszárnyat, amelyről 27 új beszállítókapu érhető el, ezek közül tíz utasbeszállító hidat is kap. A Budapest Airport a B utasmóló terveinek elkészítésével a 6 évvel ezelőtt átadott SkyCourt csarnokot is tervező Tima Zoltán Prima Primissima díjas építészt és a KÖZTI tervező csapatát bízta meg. MTI Fotó
Vágólapra másolva!
Egyeztetések zajlanak a kormány és a Budapest Airport között a légikikötő tervezett fejlesztéseiről – értesült a Magyarnemzet.hu. A kabinet 77 pontban fogalmazta meg követeléseit a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér tulajdonosának, ezek között az is szerepel, hogy az év végéig kulturáltabb körülményeket kell biztosítani a fapados légitársaságok utasainak Ferihegyen.
Vágólapra másolva!

A magyar kormány által megfogalmazott 77 pontos csomagról egyeztetések zajlanak a felek között, erről a Budapest Airport most nem kíván nyilatkozni – közölte a Magyar Nemzet kérdésére a reptér-üzemeltető.

Májusban lesz öt éve, hogy megnyitották kapuikat a diszkont-légitársaságok utasait kiszolgáló bádogépületek Ferihegyen. A kormány többek között most azt kívánja elérni, hogy a diszkont-légitársaságok utasait kiszolgáló bádogépületeket az év végéig bontsák el, ezzel szemben a Budapest Airport terveiben az szerepel, hogy a bádogterminált is kiváltó új, 3. terminálnak csupán a tervezése kezdődik meg idén.

A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér jelenleg - a 3-as terminál 2024-re valósulna meg Forrás: Budapest Airport

A kormány határidőt szabott a bádogterminál eltávolítására: december 31. után nem állhat fenn a jelenlegi állapot, különben akár rendeleti úton betiltják az épület használatát

– közölte Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter.

A Magyar Nemzet kérdésére a reptérkezelő nem kívánta közölni, hogy mikorra várható a „bádogváros" elbontása. Hardy Mihály azt mondta, hogy a kormány és a Budapest Airport között zajló tárgyalások alatt nem nyilatkoznak a kérdésben. Jost Lammers vezérigazgató egy korábbi interjúban azt mondta,

a fejlesztési tervekben 3-as terminál névre hallgató utasforgalmi épülethez idén készülnek el a tervek, és kezdik el az engedélyeztetést. A beruházás 2024-ig valósulhat meg.

A témáról bővebben ír a Magyarnemzet.hu.