A FashionPass nem egyedülálló, hiszen más ruhakölcsönzésre szakosodott cégek is léteznek, abban viszont ők az elsők, hogy kifejezetten a véleményvezéreket, vagyis az influencereket célozzák meg.
A szolgáltatást Brittany Johnson álmodta meg, azonban a kezdetekkor még ő sem kifejezetten a véleményvezéreknek szánta a platformot.
Az alapötlet még egyetemi évei alatt körvonalazódott, elmondása szerint azért, mert mindig új ruhákat vett magának, ha bulizni ment. Kipróbált néhány ruhakölcsönzős oldalt, mint a Rent The Runway-t vagy a Le Tote-ot, azonban egyiktől sem volt elájulva.
A Vox-nak elmesélte, hogy sem neki, sem pedig barátainak nem jött be az említett oldalak által kínált ruhatár. Egy olyan platformot akart létrehozni, ahol hozzá hasonló embereknek kínálnak trendi cuccokat.
A FashionPass csak bizonyos mennyiségű ruhát küld ki havonta az ügyfeleknek.
Három különböző előfizetési kategória van: a Socialite 79 dollárért lehetővé teszi egyszerre két ruha és egy kiegészítő kölcsönzését, a Trendsetter 109 dollárért már három ruhát és két kiegészítőt jelent, míg a Wanderlus 139 dollárért négy ruhát és három kiegészítőt biztosít a felhasználónak.
A FashionPass nem a legdrágább ruhákat teszi elérhetővé, hanem azokat, amelyek alapból trendik. A kínálatuk próbál a legmenőbb divathoz alkalmazkodni és valahol a felső kategóriás és az átlagos árú termékek között helyezkedik el.