Történelmi fordulat a kólaháborúban

Feisty Cherry, Twisted Mango, Ginger Lime, Zesty Blood Orange, Diet Coke új termékei, Coca-Cola
Vágólapra másolva!
A Coca-Cola a világ egyik legismertebb márkaneve, szinte minden országban kapható, azonban az elmúlt időszakban a Dow Jones ipari átlag egyik legrosszabbul teljesítő cége lett.
Vágólapra másolva!

A Coca Cola részvényei idén már négy százalékot estek, ugyanakkor legfőbb riválisa, a Pepsi, mintegy hatszázalékos növekedést produkált.

Illusztráció Forrás: Shutterstock

A vállalat új termékekkel próbál még több vásárlót szerezni, számos új ízt, például a narancsos, cseresznyés kólát is a piacra dobták.

Ráadásul a Coca-Cola tavaly 5 milliárd dollárért felvásárolta a brit Costa Coffee-t, ami az amerikai Starbucks egyik nagy riválisa. De emellett teát és energiaitalt forgalmazó vállalatokat is megvett, vagy értékesítési megállapodást kötött velük.

A diverzifikálás ellenére a cég még mindig lassan növekszik: az elemzők szerint az üdítőipari óriás részvényei évente átlagosan öt százalékot fognak emelkedni az elkövetkezendő években.

Illusztráció Forrás: AFP/CrowdSpark/Denis Thaust

Ugyanakkor a rivális Pepsinél bejöttek a rágcsálnivalók: a Doritos és a Cheetos is erősebb növekedést mutatott az értékesítési és üzemi eredménynél, mint az italok.

A Cowen elemzője azt írta, hogy elmozdulás tapasztalható a cukros italoktól a tea, ásványvíz, kávé és gyümölcslevek irányába.