A jelek szerint egyre inkább a készpénzmentesség felé tart a vendéglátás is. A kártyás fizetésnél ugyanis kevesebb a hibalehetőség, gyorsul a kiszolgálás, miközben akár percről percre is nyomon követhető a pultok forgalma.
A kártyás fizetés mintegy 7-8 százalékkal növelheti a bevételt a vendéglátóhelyeken, főként a gyorsabb és zökkenőmentes kiszolgálás miatt.
A HelloPay Zrt. úgynevezett tip-slider rendszerét ma már közel száz budapesti szórakozóhely alkalmazza, amely révén sikerült visszahozni a borravalót nem csak a fesztiválokon, hanem a zsúfolt, fővárosi szórakozóhelyeken is.
A rendszer alapja egy, a kártyaterminál mellé beépített érintőképernyő, amelyen a vásárló fizetés előtt kiválaszthatja a kívánt mértékű borravalót.
A rendszer 2016-ban debütált, és azóta több mint 85 készpénzmentes rendezvényen, valamint közel száz fővárosi szórakozóhelyen alkalmazták.
A cég azt írja, tapasztalataik szerint 2018-ban a vendéglátó szektorba kihelyezett speciális terminálokon közel megduplázódott a bankkártya-forgalom, a fizetést megkönnyítő rendszerek iránt pedig egyre nő a fogyasztói igény – írja Origóhoz eljuttatott közleményében a HelloPay Zrt.
2018-ban a vendéglátó szektorban 2542 forintos, a fesztiválokon 2012 forintos volt a bankkártyás vásárlások átlaga a vállalat terminálkaian
Az alapvető készpénz-mentesítési szolgáltatások mellett egyre nagyobb igény van a hozzáadott értékekre. Ez alapvetően innovatív terület, ahol gyorsan kell reagálni a piaci elvárásokra.
A valós idejű forgalmi adatokat biztosító rendszerekkel például már a rendezvények ideje alatt nyomon követhető a pultok forgalma vagy akár az átlagos kosárérték változása is. A POS terminál és pincérrendszer integrációja pedig tovább tudja gyorsítani a kiszolgálást, a tapasztalatok szerint akár mintegy 8-12 százalékkal is – mondta el Büttl Krisztián, a HelloPay Zrt. vezérigazgatója.
A forgalmi adatokhoz való azonnali hozzáférés a pultosok, pincérek munkáját is ellenőrizhetővé teszi. A borravaló mértéke ugyanis a legtöbb esetben nem csak a fogyasztói magatartástól, hanem a kiszolgálás minőségétől függ, így ha a borravaló terminálonként feltűnően eltérő egy adott egységben, az a személyzet munkáját is minősíti.
A rendszeren keresztül 2018-ban több mint 1,2 millió fizetési tranzakciónál adtak borravalót a terminálokon, a leggyakoribb értékek a 0, 10 és 5 százalék voltak.
A tip-slider rendszer nemcsak vendéglátóhelyeknek nyújt megoldást; alkalmas arra is, hogy a bankkártyás fizetést az azonnali adományozással kösse össze.