Ezért nem vásárolnak a webáruházában

Durva! Már a házhozszállítást is tiltják vasárnaponként webshop rendelés
Illusztráció
Vágólapra másolva!
Kész a webáruház, a készletek fel vannak töltve, kupon és mindenfajta kedvezmény ellenére nem jönnek a vásárlók. Mi lehet az oka? Bár a vásárlásnál sok esetben az ár a legfontosabb, sok egyéb körülmény is inkább kifelé lökdösi a vásárlókat az oldalunkról.
Vágólapra másolva!

A legnagyobb feladat kétségkívül az, hogy a vásárlók egyáltalán tudjanak arról, hogy mit árulunk. Hirdethetünk, csinálhatunk Instagram fiókot, működtethetünk Facebook-csoportot a látogatószám növelése érdekében, de ez még kevés. A webáruházat ugyanúgy kell elképzelni, mint egy bármilyen fizikai üzletet.

Minden körülményt úgy kell kialakítani, hogy az valamiféleképp a vásárlás irányába és ne a kijárat felé terelje a vásárlókat.

A kifejezetten idegesítő elemeket ugyanakkor érdemes kerülni

Nagyon jól néznek ki – elsőre – az oldalon legördülő, felugró panelek, dobozok, ám ez másodszorra, harmadszorra már kifejezetten idegesítő és zavaró. Sok weboldal rögzített fejléccel működik, vagyis az mindig ott marad, akkor is, ha lejjebb görgetünk az oldalon. Nagyon jó, ha folyamatosan látjuk ugyanazt a felületet, mert meg lehet jegyezni a cég nevét, valójában azonban értékes felületet vesz el. A képernyőnek viszont mindössze a kétharmadában jelennek meg a termékek, ami nagyon zavaró lehet.

Vagyis majdnem annyira, mint az, ha vásárlóként nem tudunk meg eleget a termékről. Egy doboz gyufánál ez nagyjából mindegy, hiszen minden gyufa nagyjából egyforma. Ám ha egy 12 darabos festékkészletnél nem derül ki, hogy milyen színeket tartalmaz, ha egy sportruházatnál nem egyértelmű, hogy nulla fok alatt vagy felett érdemes-e felvenni, akkor a vásárló nem biztos, hogy kockáztat. Minél drágább a termék, annál kevésbé. Érdemes minden információt közölni, és ha lehetséges, több képet is mellékelni.

Van pár baki, amit nem érdemes elkövetni, különben nem jönnek a vásárlók a webáruházba Forrás: Thinkstock


A hiányos tájékoztatás máshol is előjöhet: kevésbé zavaró, ha a készlethiányról csak a megrendelés közben kap tájékoztatást a vásárló, de azért szerencsésebb ezt már a főoldalon, illetve a listázott termékeknél jelezni.

Jóval idegesítőbb, ha a szállítás határideje nem derül ki azonnal.

Nem mindegy, hogy két nap vagy két hét alatt jön meg az áru.

A szállítással kapcsolatban az is jellemző, hogy az egész vásárlási procedúrát végig kell csinálni, és még mindig nem derül ki, hogy milyen szállítási és fizetési módok közül lehet-e választani, illetve lehet-e egyáltalán. Van aki nem szereti a házhoz szállítást – mert nem tud egész nap otthon lenni várva a futárt – és szívesebben kéri a csomagját valamilyen átvevő pontra. Nem minden cég szerződik azonban ilyen szolgáltatókkal, ezt pedig jobb az elején tudni.

Ha valaki webáruházban vásárol, valószínűleg azért tesz így, mert gyorsan és kényelmesen szeretne túllenni a folyamaton. Így különösen idegesítők és időrablók azok az oldalak, ahol hosszú regisztrációs űrlapot kell kitölteni. A kereskedő nyilván azért gyűjt adatokat, hogy jobban megismerhesse a vásárlóit, és ezzel nincs is gond. Ám a visszatérő vevők valószínűleg úgyis kitöltik a lapokat – mondjuk egy későbbi kedvezmény reményében. Az egyszeri, beeső vevők számára azonban érdemes lehet egy gyors megrendelést lehetővé tévő megoldást is kínálni.