A Google 2018-ban 9,46 milliárd dollárt fizetett az Apple-nek azért, hogy a Google kereső legyen az alapértelmezett a mobilgyártó készülékein – számolt be róla a Goldman Sachs elemzője, Rod Hall.
Az is kiderült, hogy ez az összeg évente növekszik, így jövőre a Google-nek már 12,2 milliárd dollárt kell fizetnie, 2021-ben pedig 15,6 milliárdot.
A TAC-nak (traffic acquisition costs/internetforgalom megszerzésének költsége) is nevezett költség komoly bevételi forrás az Apple-nek.
Az Apple az utóbbi időben folyamatosan próbálja meggyőzni befektetőit arról, hogy a cég jövője a szolgáltatásokban rejlik. Hall szerint viszont a szolgáltatásokból befolyt bevételnek legnagyobb hányadát két olyan dolog adja, amely a jövőben könnyen változhat, méghozzá a TAC és az Apple Store 15-30 százalékos jutalékrendszere.
Tehát miközben a befektetőknek az Apple Music fontosságáról beszélnek, valójában a fentebb említett két elem az, ami igazán fontos a cég számára. A Goldman megjegyezte, hogy a TAC és az Appstore-ból befolyt jutalék felelt a szolgáltatásokból érkezett bevétel 51 százalékáért 2018-ban.