Első lépésként a Nyugati pályaudvari aluljáró bérleti szerződéseit felmondta a vasúttársaság, és a MÁV üzemeltetésében álló úgynevezett keresztfolyosó rendbehozatalát kezdte meg.
Második lépésként a Keleti pályaudvaron tapasztalható állapotok megszüntetése érdekében az állomás látképét romboló vagy nem megfelelő színvonalú szolgáltatásokat nyújtó 12 bérlő bérleti szerződését a vasúttársaság felmondta.
A Keletiben továbbra is maradnak olyan üzlethelyiségek, ahol ételt, italt, újságot is tudnak vásárolni vagy pénzt tudnak váltani a pályaudvarra érkezők.
A későbbiekben pedig tervezik a Keletiben egy utascentrum kialakítását, valamint az utasforgalmi területek felújítását, az épületben pedig tavaly nyár óta modern, akadálymentes kormányablak is segíti az utasokat.
Továbbá elindult a kiemelt, legnagyobb utasforgalmat lebonyolító és más felújítással nem érintett állomások felújítási projektje is, egy ötven helyszínt érintő állomásfejlesztési csomag részeként. Ezekhez kapcsolódóan az állomási funkciók, szolgáltatások felülvizsgálata is megtörténik idén.
A fejlesztési terv első ütemében 2019-ben részben megújul a Bicske alsó; Alsógöd; Felsőgöd; Nagymaros-Visegrád; Szob; Sződ-Sződliget és Albertirsa megállóhely;
valamint Rákospalota-Újpest állomáson tavasszal lebontják a raktárépületet, és nyáron kerül sor a vágányhálózat karbantartására; Dunakeszi-Gyártelep állomáson pedig P+R parkoló épül az önkormányzattal közösen.
A beavatkozások alapvető célja az arculat javítása, lehetőség szerinti közösségi közlekedési csomópont feltételeinek megteremtése és javítása.
A helyszínek mindegyikén vizsgálják az állomás, illetve megállóhely területén elhelyezkedő épületek és építmények állapotát és kihasználtságát.
A rossz állagú, nem hasznosítható, az arculatot rontó épületek, illetve építményeket a lehetőségeknek megfelelően elbontják. Azokon a helyszíneken, ahol az épületek és építmények kihasználtsága megfelelő, indokolt esetben karbantartás, illetve felújítás várható.