Nem számítanak a cégek a gazdasági környezet változására

vállalkozás, vállalkozó, vállalatirányítás
Vágólapra másolva!
A cégek várakozásait mutató K&H kkv bizalmi index enyhe, 2 pontos csökkenést követően jelenleg 5 ponton áll. A minimális változás mögött az áll, hogy a kkv-k stabil várakozásokkal indulnak neki 2019-nek. A cégek gazdasági helyzetét leginkább befolyásoló tényezők – mint a vállalkozás pénzügyei, az uniós pályázatok elérhetősége vagy a gazdaságpolitika – többségében ugyanis alig várnak változást a vállalkozások, de egy jelentős részük a közterhek emelkedésre számít idén.
Vágólapra másolva!

Tovább mérséklődött a kkv-k bizalma, mivel a hazai mikro-, kis- és középvállalkozások egy évre előremutató várakozásait jelző K&H kkv bizalmi index értéke 2 pontot csökkent, így jelenleg 5 ponton áll.

„Az utóbbi másfél évben egy erős emelkedő trend jellemezte a hazai vállalkozások egy éves várakozásait, amely a választásokat követően a csúcsra ért, azóta viszont folyamatosan mérséklődik.

A mostani enyhe, 2 pontos csökkenés hátterében az áll, hogy nagyot zuhant a közterhek várt változásának megítélése" – részletezte az eredményeket Kovács Viktor Zoltán, a K&H kkv marketing főosztály vezetője.

A vállalkozók alapvetően bizakodónak ítélik a gazdasági környezetet, de egy részük járulékemelkedésektől tart Forrás: Shutterstock

Az index csökkenése főként annak tudható, hogy romlottak a közterhekre vonatkozó várakozások, és akik eddig stagnáló vagy éppen csökkenő adó és járulékterhekben bíztak, most már inkább növekedésre számítanak.

– mondta el Kovács Viktor Zoltán.

A különböző méretű cégek közül egyedül a kisvállalkozások bizalma javult, 4-ről 6 pontra. Ennek ellenére továbbra is a középvállalkozások a legbizakodóbbak, holott várakozásaik 15-ről 10 pontra süllyedtek, a mikrovállalkozások hangulata pedig 8-ról 3 pontra mérséklődött.

Forrás: K&H Bank

Az ágazatok közül továbbra is az agrárcégek hangulata a legjobb (19 pont), őket az ipari cégek követik, akiknek várakozásai a felére, 21-ről 10 pontra csökkent. Jelenleg a kereskedelem és a szolgáltató szektor bizalma a legalacsonyabb (4 és 2 pont).