Sztárséffel nyitja meg első külföldi üzletét a magyar digitális étteremlánc

A KAJAHU hamarosan megnyitja első osztrák éttermét.
A KAJAHU hamarosan megnyitja első osztrák éttermét.
Vágólapra másolva!
A CyBERG Corp. Nyrt. tulajdonában lévő KAJAHU első külföldi étteremnyitásának helyszíne az ausztriai Parndorf Fashion Outlet lesz. Az étteremlánc összességében harmadik üzletének konyháját Solti Gábor vezeti majd, aki korábban a gasztronómia több területén kipróbálta magát, az elmúlt 8 évben pedig a bécsi Vapiano konyhavezetője volt. Az Origo kérdéseire válaszolt Rózsa Balázs, a CyBERG Corp. Nyrt. elnök-vezérigazgatója és Szabó Erik, a vállalat vezérigazgató-helyettese
Vágólapra másolva!

A CyBERG 2018. második negyedévében kötött franchise szerződést a Region Capital Holding Kft.-vel (RCH), a cég 2030-ig összesen 73 db éttermet nyit Ausztria, Csehország, Szlovákia és Lengyelország területén. Az RCH most kijelölte az első ausztriai étterme helyszínét a Parndorf Fashion Outlet-ben, amit a CyBERG menedzsmentje jóváhagyott.

Ez lesz a KAJAHU étteremlánc harmadik, egyben első külföldi étterme.

Az üzlet a bevásárlóközpont bejáratánál helyezkedik el, ahol közel 6 millió autó halad el évente, így a cég jelentős forgalomra számít. A 400 négyzetméteres üzlethelyiség a tervek szerint egy 100 négyzetméteres terasszal is kiegészül majd. Az új egység várhatóan az RCH által vállalt 2019. októberi határidőhöz képest korábban elkészülhet.

A KAJAHU hamarosan megnyitja első éttermét Ausztriában Forrás: KAJAHU

A KAJAHU Parndorf a két hazai egységgel megegyező belső enteriőrrel rendelkezik majd, és ugyanúgy ott lesz benne az ismert YouCanCook főzősziget, a DJ pult és a gyereksarok is. Az asztaloknál ülve a vendégek érintőképernyős felületről rendelhetnek majd, a jelenlegi trackpades navigációt egy modernebb felhasználói élményt nyújtó megoldás váltja fel. Minden jelenleg futó digitális KAJAHU szolgáltatás elérhető lesz Ausztriában.

A 2015-ben alapított CyBERG Corp. Nyrt. a KAJAHU rendszergasztronómiai franchise tulajdonosa és fejlesztője.

A KAJAHU egy digitális közösségi étteremlánc-koncepció, amely a technológia és a vendéglátás összeházasításán keresztül egy egyedülálló hibrid modellként úttörőnek számít a világpiacon.

A CyBERG Corp. elnök-vezérigazgatója, Rózsa Balázs (bal) és a cég vezérigazgató-helyettese, Szabó Erik (jobb) Forrás: KAJAHU

Szabó Erik, a CyBERG vezérigazgató-helyettese elmondta, hogy olyan befektetési lehetőséget és üzletmodellt kerestek, amely rendszeres és folyamatos fogyasztói igényre és online értékesítésre épül, széles célcsoportot szolgál ki, skálázható, és a vendéglátás mellett digitális, adatbázis alapú üzleti lehetőséget is magában rejt.

Ezért vágtunk egy franchise alapú rendszergasztronómiai üzletbe, ami mellesleg a mai digitális világ fogyasztói igényeire is válaszokat ad" - fejtette ki Rózsa Balázs, a CyBERG elnök-vezérigazgatója.

Sikeres zártkörű tőkebevonást követően január 10-én megkezdődött a kereskedés a CyBERG Corp. Nyrt., a KAJAHU étterem- és technológiai franchise tulajdonosának részvényeivel a Budapesti Értéktőzsde középvállalati igényekre szabott BÉT Xtend piacán.

A cég részvényeivel 1.800 forintos áron kezdődött meg a kereskedés, az induló 5,370 milliárd forintos piaci kapitalizáció a korábbi zártkörű tőkeemelés alapján alakult ki.

A KAJAHU elhozza a digitális világot éttermeibe Forrás: Adam Bertalan / Www.Adambertalan.Com

A tőkeemelés keretében, 170 ezer darab, a korábban forgalomban lévő „A" sorozatú törzsrészvényekkel azonos sorozatba tartozó, 100 forint névértékű, névre szóló, dematerializált részvényt bocsátottak ki. Ezzel a vállalat 281 millió forint összegű alaptőkéje 298 millió forintra emelkedett, míg a zártkörű tőkeemelés során rendelkezésre bocsátott 307 millió forint többi része a cég tőketartalékába került.

Az étterem kínálatáról megkérdeztük Szabó Eriket, aki az Origónak elmondta, hogy a KAJAHU fontos alapanyaga a magyar szürke marha, az ebből készült burgerek, kolbászok és fasírt az étteremlánc legnépszerűbb ételei közé tartoznak. Terveik szerint a teljes franchise hálózatban 80-90 százalékban azonos ételek szerepelnek majd. A kínálat fennmaradó 10-20 százalékát a helyi ízlésvilágot, szezonalitást és beszállítói kört figyelembe véve alakítják majd ki.