Különös jégkrémmel rukkolt elő az egyik legnagyobb gyártó

vaníliajégkrém
Vágólapra másolva!
Új termékével maradna ringben a világ egyik meghatározó élelmiszeripari vállalata, az Unilever, a fagylaltkészítmények piacán. A cég új, jótékony egészségügyi hatásokkal bíró, probiotikumokat tartalmazó jégkrémében bízik - írja a Bloomberg.
Vágólapra másolva!

Az Unilever jégrém- és fagylaltmárkák tucatjait birtokolja, többet között a Magnumot, a már Magyarországon is ismert Ben & Jerry's-t, és más brandeket.

Tavaly a globális, mintegy 600 milliárd dollár értékű fagylaltpiac 10 százalékát uralta.

Azonban több más nagy gyártóval együtt - Danone, Mondeles, Kraft Heinz - megszenvedi azt, hogy a vásárlók a nagyüzemileg készített termékekkel szemben, mindinkább előnyben részesítik a kézműves, kisüzemi finomságokat a hideg nassolnivalók piacán is.

Illusztráció Forrás: Shutterstock

Ezen a nagy cégek úgy próbálnak segíteni, hogy különleges ízesítésű variációkkal állnak elő, valamint olyan készítményekkel, melyek akár egészségügyi szempontból is kedvezőnek, de legalábbis azt nem rombolónak mondhatók.

A különös nevű Culture Republick a cég egyik késő őszi terméke, amelyet elsősorban az USA piacán nagyon népszerű Halo Top ellenfelének szán. Ez utóbbi tavaly a 4. legnépszerűbb amerikai fagylaltmárka lett az Euromonitor adatai szerint, 645 millió dolláros értékesítési eredménnyel.

Az Unilevernél azt mondják: némileg elment mellettük az az amerikai trend, amiben a vásárlók keresik az egészséges, újszerű megoldásokat a jégkrémeknél.

Különösen népszerűek az alacsony energiatartalamú, emelt mennyiségű fehérjét tartalmazó új fagylaltfélék.

A cég jelzése szerint, a saját, lassú reagálását szeretné most kiküszöbülni az egészen sajátos - például kurkuma - ízekben is kapható, a bélflóra működését elősegítő hatóanyagokat tartalmazó Culture Republick-kal.

Az Unilevernél újra nagyobb figyelmet szentelnek a fogyasztói szokások megváltozásának, és egyre nagyobb hangsúlyt kap a termékbevezetés előtti piackutatás. Matt Close, aki a vállalat fagylaltgyártó üzletágának globális igazgatója, azt mondta, nem véletlen az sem, hogy őszi-téli időszakra időzítették a termék megjelenését az üzletekben .Azt is hozzátette: a fagylaltkedvelők harmada keresi az alternatívát ahhoz, hogy egészségesebb, de magas élvezeti értékkel bíró jégkrémet vásárolhasson magának. Szerinte ezt a kitartó fogyasztói magatartást cégüknek is ki kell szolgálnia, hiszen más gyártók is lépnek a speciális igények, példál a "vegán" fagylaltok irányába.