„A Lufthansa elsőnek az Alitaliát szeretné megszerezni" – nyilatkozta Harry Hohmeister, a Lufthansa Group igazgatósági tagja az Avation24-nek, majd hozzátette, hogy megtartanák az Alitalia márkanevet, a cég központját, valamint a teljes működési függetlenségét, és csak ezután tagozódna be a Lufthansa vállalati struktúrájába.
Amennyiben a Lufthansa teljesen felvásárolja az Alitaliát, a repülőgépek számát 70 körül szeretné tartani, ugyanakkor mindenképpen csökkentené a dolgozói létszámot.
Ugyanakkor az amerikai Delta Airlines is tárgyal az Alitaliával – bár ezt a hírt nem erősítették meg.
Carsten Spohr, a Lufthansa Group vezérigazgatója további felvásárlásokkal kívánja bővíteni a céget. Több meg nem nevezett forrás is állítja, hogy ha nem sikerül az Alitalia felvásárlása, akkor két további légitársasággal próbálkoznának majd.
Ebben a lehetséges sorban tűnik fel az Európában a legalacsonyabb működési költségekkel rendelkező magyar Wizz Air megkörnyékezése is.
Ráadásul a múlt héten az IAG (a British Airways, az Iberia, a Vueling és az Aer Lingus tulajdonosa) bejelentette, hogy visszalép a Norwegian Airlines megvásárlásától.
A Lufthansa korábban számos vetélytársát, valamint a csődbe ment Air Berlint is megvette. 1993-ban pedig elindította saját fapados leányvállalatát is, az Eurowings-et.