Újra hódít az egykori szovjet autócsoda

Lada Vision 4x4
Vágólapra másolva!
A Lada Hungary Kft. rövid távú célja, hogy a márka piaci részesedése elérje az 1 százalékot Magyarországon, hosszú távon pedig a 3 százalék megszerzésére törekszenek - nyilatkozta Pataki András, a cég vezetője.
Vágólapra másolva!

A társaság tavaly 879 új autót értékesített Magyarországon, így a Lada a piac 0,6 százalékát fedte le. Ez az eredmény némileg elmarad a 2017-es teljesítménytől, amikor 1065 járművet tudtak eladni.
Pataki András kiemelte:

Ezen felül a gyártónak a motorizáció fejlesztésére is nagy hangsúlyt kell fektetnie, ugyanis jelenleg az Avtovaz az európai piacaira - Magyarország mellett Németországba, Bulgáriába és Szlovákiába - csak euro6-os benzin motorral felszerelt autókat exportál.

Pataki András ugyanakkor megjegyezte:

Véleménye szerint ezt támasztja alá, hogy a Lada márkajelzésű új típusú autók (amelyek között találhatók terepjárók és családi autók is) ára 3,1 millió forint és 5,1 millió forint között mozog. A tavalyi, alacsonyabb értékesítési mennyiségnek az egész autópiacot érintő, új károsanyag-kibocsátási normára való átállás, és az ennek következtében történő gyártáskiesés volt az oka.

Lada Vision 4x4 Forrás: LADA


A kft. 2015 decemberében kezdte meg a Lada személyautók forgalmazását Magyarországon. Az akkor 9 tagú országos márkakereskedői hálózat létszáma mára elérte a 22-t.

Az elmúlt alig több mint három év alatt 3000 új Lada talált Magyarországon gazdára, és már 17 ezren látogattak el márkakereskedéseikbe.

A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint a Lada Hungary Kft.-nek a 2017-es lezárt üzleti évben 2,82 milliárd forint volt a nettó árbevétele, ami 20,68 millió forinttal haladta meg a 2016-os évét. A társaság 2017-ben 4,49 millió forint adózott eredménnyel zárt, ami 29,68 millió forinttal maradt el az egy évvel korábbitól.