Bemutatták az Ikarus és a kínai CRRC Urban Traffic magyarországi vegyesvállalata, az Electrobus Europe
első tisztán elektromos meghajtású buszát Székesfehérváron kedden.
Széles Gábor, az Ikarus elnöke elmondta, hogy több mint egyéves munka előzte meg a prototípus bemutatását, amelyben a CRRC elektromos hajtásláncokkal kapcsolatos világszínvonalú ismeretei összekapcsolódnak az Ikarus vázgyártási tapasztalatával.
A sorozatgyártás jövőre indul.
Gu Yifeng a CRRC igazgatósági elnöke hangsúlyozta, hogy a típussal elindulhat a
magyar nemzeti márka újbóli felfutása, és még több munkahely jöhet létre az Ikarusnál.
A termékkel megcélozhatják az európai piacokat.
A CityPioneer nevű, alacsonypadlós jármű meghajtásáról egy 240 kilowattos állandó mágneses szinkronmotor gondoskodik,
a 313 kilowattos akkumulátorcsomaggal 200-260 kilométer megtételére alkalmas,
a teljes töltöttséghez 5-6 óra szükséges.
Cser-Palkovics András polgármester ezzel kapcsolatban elmondta: a közösségi közlekedés egyre inkább felértékelődik a világban és Székesfehérváron is, a megállapodás tehát a jövő felé fordulást jelenti. Reményét fejezte ki, hogy a jövőben lesznek pályázatok a dízel buszok kiváltására, elektromosra cserélésére.
Székesfehérvár mellett
Szeged, Zalaegerszeg és Miskolc is érdeklődik az e-busz iránt
, ám előbb bizonyítaniuk kell a volántársaságok felé, hogy a busz alkalmas a menetrend szerinti, városi használatra.