Ijesztő módon ezek a reklámtáblák felismernek minket

arcfelismerő reklámtábla, Bidooh
Vágólapra másolva!
A Különvélemény című filmből ismerős technológia hamarosan visszaköszönhet a valóságban, ugyanis olyan reklámtáblák tesztelése zajlik, amelyek felismerve az előtte elhaladó arcát, a pillanat tört része alatt személyre szabott reklámokat jelenítenek meg. Az újfajta reklámeszközöket először régiónkban szeretnék elterjeszteni.
Vágólapra másolva!

Bosznia-Hercegovina különböző bevásárlóközpontjaiban tesztjelleggel már működik 27 darab olyan digitális reklámtábla, amelyek valós időben, arcfelismerés segítségével juttatják célba hirdetéseiket – emeli ki a CoinColors cikke. A hírek szerint három éven belül háromezer ilyen interaktív kivetítőt telepítenek Csehországba, Romániába, Horvátországba és Szlovákiába, vagyis alaposan megszórják velük közvetlen szomszédainkat.

Az ötletgazda brit startup, a Bidooh az újítással forradalmasítani szeretné a teljes, 34,8 milliárd dolláros személyre szabott hirdetési piacot.

Arcfelismerő reklámtábla egy bevásárlóközpontban Forrás: bidooh.io

Abdul Alimot, a Bidooh alapító-tulajdonosa elárulta, hogy

A hirdetőtáblák beépített kameráik segítségével, az elhaladók retináját villámgyorsan beolvasva és elemezve, valós időben tudják módosítani tartalmukat.

A jelenlegi technológia nem áll olyan fejlettségi fokon, mint a filmben, még csak azt tudja megállapítani, hogy a közelben nők vagy férfiak vannak-e többségben, és annak megfelelően játssza le a reklámot. A – nem is olyan távoli – jövő mindenesetre így is hátborzongatónak tűnhet.

– mondta el Abdul Alimot.

Akár egy sci-fiben Forrás: bidooh.io

Az újítás a teljes interaktivitást a hirdetőknek is meg kívánja teremteni. A cégek hirdetéseiket a Bidooh honlapján keresztül hozhatják létre, majd azt real-time ki is helyezhetik.

Az így létrehozott reklámokat gyakorlatilag azonnal meg lehet jeleníteni a kiválasztott kivetítőkön, reklámtáblákon, a megrendelő pedig valós időben nyomon tudja követni az eredményességet.

Most zajlik a befektetőktől történő forrásbevonás, és a befolyó összegek az ígéretek szerint teljes mértékben a projektbe lesznek forgatva:

nagy részén hirdetési felületeket vásárolnak majd, ami legalább 5000 online hirdetőtábla telepítését jelenti.

A fennmaradó összeg szétosztásra kerül a fejlesztés, egyéb működési költségek és a marketing között.

A befektetők között nagy nevek is szerepelnek, köztük Michael Edelson, a Manchester United labdarúgócsapatának klubigazgatója.