Vég nélkül veszik a kínaiak a luxusruhákat az interneten

2018.11.18. 11:09

A luxusmárkák egyre inkább támaszkodnak a kínai netes vásárlókra, sőt, 2025-ig a divatipar értékesítésének a fele így talál majd gazdára. Az olyan személyes használati tárgyaknak számító luxuscikkek, mint például kézitáskák vagy órák globális értékesítése 6 százalékkal növekedett idén, hasonlóan a 2017-es évhez. Az Altagamma jelentése szerint ez idén 260 milliárd eurós forgalmat jelent.

A Business of Fashion elemzése alapján, bár ez a hat százalékos növekedés három vagy öt százalékra fog csökkenni, ugyanakkor hiába az amerikai-kínai kereskedelmi háború, a kínai fogyasztók továbbra is az egyik legnagyobb vásárlók a luxusiparban.

IllusztrációForrás: Shutterstock

A kínai internetes vásárlók jelenleg a luxusipar forgalmának 33 százalékát adják, azonban 2025-re várhatóan a vásárlók 46 százaléka kerül majd ki ázsiai országokból.

Ráadásul Kínában akár 80 százalékkal is többe kerülhetnek a luxuscikkek, mint Európában.

Ez a körülmény további javítja az impozáns forgalmi adatokat.

Az ázsiai vásárlók igazi hajtóerőnek bizonyulnak az olyan ismert márkáknál, mint a Louis Vuitton vagy Christian Dior. Az egyik leggyorsabban növekvő márka azonban a Gucci: a kínai vásárlók 45 százaléka vásárolta az olasz márka termékeit, állítja a brand-et birtokló Kering.

IllusztrációForrás: Gucci, Facebook

Az online forgalombűvölés oka, hogy további üzletnyitások helyett a divatmárkák inkább az olyan kínai e-kereskedelmi óriásokkal kötnek partneri kapcsolatot, mint az Alibaba vagy a JD.com.

Miközben a fiatalabb vásárlók arra kényszerítik a márkákat, hogy több pénzt költsenek a közösségi média marketingjükre.

A millenniumi generáció a globális divatipar mozgatórugója, és 2025-re várhatóan a bevételek több mint felét (55 százalék) ez a generáció indukálja majd.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK