A Mastercard - év bankja verseny a bankok hagyományos éves seregszemléje, amely 2018-ban tizenharmadik alkalommal került megrendezésre Magyarországon. A megmérettetés célja, hogy a bankszakma és az ügyfelek figyelmét egyaránt felhívja a hazai pénzintézetek kiemelkedő eredményeire, újításaira és fogyasztóbarát termékeire. Ezek mellett a verseny szeretné segíteni a bankszektorral és banki termékekkel kapcsolatos hiteles tájékoztatást, és erősíteni az ezek iránti bizalmat - írja Origóhoz eljuttatott közleményében a Mastercard.
Az OTP Bank lett a Mastercard – év bankja 2018 verseny fődíjasa.
Az Év bankára elismerést pedig Jelasity Radovan, az Erste Bank elnök-vezérigazgatója kapta. Ezzel a díjjal a bankszakma saját körein belül ismeri el a kiemelkedő teljesítményt, hiszen a kategória győztesét a bankok vezetői választják ki maguk közül.
A díjátadón idén először az innovatív akadálymentes banki megoldásokat és a fenntarthatóan működő pénzintézeteket is díjazták.
A versenyben 10 kategóriában indulhattak a Magyarországon lakossági szolgáltatást nyújtó kereskedelmi bankok. A hangsúly minden évben a lakossági szolgáltatásokon van, ezen belül is az ügyfélbarát, innovatív megoldások elismerése a fő a cél.
Összesen 71 pályázat érkezett 12 pénzintézettől, amelyeket egy előre meghatározott szempontrendszer alapján 9 különálló szakzsűri összesen 68 szakértője értékelt.
A következő kategóriákban adtak ki díjakat az idén: Az év bankja, Az év leginnovatívabb bankja, Az év lakossági számlacsomagja, Az év lakossági megtakarítási terméke, Az év lakossági hitelterméke, Az év lakossági mobil- és online-banki eszköze, Az év társadalmilag felelős bankja, Az év akadálymentes banki innovációja és Az év fenntartható bankja. Az év bankára címre legméltóbb szakembert - a hagyományokhoz híven – idén is maguk a bankvezetők választották meg.
Az év bankja elismerést a tavalyi év után idén is az OTP Bank vehette át. A fődíj pontozásakor a zsűri figyelembe vette a többi kategóriákban nyújtott teljesítményt is, így a legrangosabb cím nem csupán az üzleti eredményt tükrözi, hanem átfogó képet ad a hazai bankszektor legjobbjairól.
Az OTP Bank kapta az első helyezettnek járó oklevelet Az év leginnovatívabb bankja kategóriában is. A bank mobilfizetést támogató Simple applikációját már több mint 570 ezren töltötték le. Emellett minden bankfiókban elérhető és már 1,1 millió ügyfél használja a pénzintézet digitális aláírópadját is. A SmartBank mobilbanki alkalmazást pedig biometrikus azonosítással, a gyakori tranzakciók kezelésével és átutalási sablonnal bővítették ki.
Idén ismét a CIB Bank bizonyult a legjobbnak Az év lakossági hitelterméke kategóriában,
az Előrelépő Személyi Kölcsönnel, melyet a hazai piacon egyedülálló módon, meglévő ügyfelek akár hét, új ügyfelek akár harminc perc alatt igényelhetnek egy mobilalkalmazáson keresztül.
Az év társadalmilag felelős bankja kategóriában idén a MagNet Bank végzett az első helyen.
A bank különleges döntési jogokat kínál ügyfeleinek, akiknek így lehetőségük nyílik támogatni számukra értékes törekvéseket.
Első helyen végzett a Gránit Bank is, a pénzintézet a Mastercard – Az év lakossági mobil- és online-banki eszköze kategóriában nyert.
Az értékelés szerint a Bank iOS és Android-os eszközökön működő szolgáltatásával egy érintéssel lehet kártyalimitet beállítani, kártyát zárolni vagy feloldani, Videóbankon számlát nyitni, tranzakciót indítani, Androidos telefonon kártyát digitalizálni, iSMS-t fogadni.
Idén a Gránit Bank megújította iPhone-on elérhető eBank app-ját, amelyben elsőként Magyarországon mobilbanki alkalmazásban elérhető a „Pénzügyeim" funkció.
Az új alkalmazásban az ebanki belépéshez szükséges azonosítás a hagyományos PIN-kód megadása helyett biometrikus azonosítókkal is lehetséges.
Az év akadálymentes banki innovációja kategóriát idén először hirdette meg a Mastercard. A nyertes OTP Bank digitális felületét és bankfiókjait is folyamatosan akadálymentesíti. Idén a vakok számára is biztonságosan használható, beszélő bankjegykiadó-automatákkal, hallássérültek ügyintézését segítő videó-tolmácsszolgáltatással és érzékenyített ügyfélhívó rendszerrel szerelték föl több száz fiókjukat országszerte.
Az év fenntartható bankja kategóriát szintén idén vezették be. A szakmai zsűri tagjai a K&H pályázatát találták a legjobbnak. A bank idén már 20 zöld bankfiókot működtetett, székházukban napelemes rendszert alakítottak, papírfelhasználásukat a tavalyi évhez képest 12 százalékkal, szén-dioxid kibocsátásukat pedig 23 százalékkal csökkentették.
Az év bankja
1. OTP Bank
2. GRÁNIT Bank
3. ERSTE Bank
Az év lakossági számlacsomagja
1. CIB Bank
2. OTP Bank
3. UniCredit Bank
Az év lakossági megtakarítási terméke
1. MagNet Bank
2. UniCredit Bank és OTP Bank
3. Gránit Bank
Az év lakossági hitelterméke
1. CIB Bank
2. OTP Bank
3. K&H Bank
Az év leginnovatívabb bankja
1. OTP Bank
2. GRÁNIT Bank
3. CIB Bank
Az év lakossági mobil- és online-banki eszköze
1. GRÁNIT Bank
2. OTP Bank
3. MagNet Bank és CIB Bank
Az év társadalmilag felelős bankja
1. MagNet Bank
2. Budapest Bank
3. K&H Bank Bank
Az év bankára
Jelasity Radovan (Erste Bank)
A kategóriák győztesei egy éven át használhatják a „Mastercard – év bankja 2018" emblémát és megnevezést.
Rendhagyó kategóriák 2018-ban:
Az év fenntartható bankja: K&H Bank
Az év akadálymentes banki innovációja: OTP Bank