Ez a legjobb dolog, ami a tértivevényes és ajánlott levelekkel történhet

Illusztráció
Budapest, 2016. december 13. A Magyar Posta Zrt. munkatársa viszi a nyugdíjasoknak kézbesítendő Erzsébet-utalványokat tartalmazó borítékokat és Orbán Viktor miniszterelnök köszöntő levelét Budapesten 2016. december 13-án. A 10 ezer forintnyi Erzsébet-utalvánnyal a kormány a nyugdíjasokat támogatja. MTI Fotó: Balogh Zoltán
Vágólapra másolva!
A feladástól a kézbesítésig követhető lesz a könyvelt postai levélküldemények útja - jelezte a Magyar Posta.
Vágólapra másolva!

Az ennek biztosításához szükséges projekt az Európai Unió támogatásával és a magyar költségvetés társfinanszírozásával valósul meg, csaknem 2,4 milliárd forint vissza nem térítendő támogatásból.

A Magyar Posta saját forrásból további 3,3 milliárd forintot fordít a teljes programra. A posta szerint a fejlesztés célja a klasszikus levélpostai szolgáltatások modernizálása.

Illusztráció Forrás: MTI/Balogh Zoltán

A küldeményazonosítók megadásával az ügyfelek a posta honlapján vagy mobilapplikáción keresztül elérhetik az ajánlott levelek útjáról összeállított információkat,

így követhető lesz számukra a teljes postai folyamat.

A fejlesztés keretében több mint 8000 kézbesítő kap ipari mobiltelefont (PDA-t), amelyen rögzítik a küldeményátvételt. A címzettek ezen a készüléken elektronikusan igazolják aláírásukkal az átvételt, azaz megszűnik a papíralapú adminisztráció.

A Magyar Posta Zrt. levélfeldolgozó gépsora a budaörsi országos logisztikai központban Forrás: MTI/Máthé Zoltán

A mobileszközökön az új típusú személyi igazolvány (e-személyi) azonosító funkciója is használható lesz.

A kézbesítéskor a levél átvevője csak odaérinti a kártyáját a PDA-hoz, amely azonosítja, így nem kell külön megadnia személyes adatait, ezért lerövidül az átvétel ideje.

A nagyobb forgalmú településeken a PDA-k mellett nyomtatókat is kapnak a levélkézbesítők, amellyel a küldeményértesítőket nyomtatják ki. Erre akkor van szükség, ha címzett, vagy átvételre jogosult személy nincs a címhelyen.

A fejlesztés részeként 2019 folyamán a posta kivezeti a papíralapú tértivevényt, így az átvétel igazolását elektronikus formában kaphatja vissza a feladó, akár már a tértivevényes levél kézbesítésének napján.

A kialakított informatikai rendszert november második felétől teszteli a vállalat. Hét kézbesítő posta bevonásával - Budapest (Csepel), Ercsi, Gyöngyös, Miskolc, Monor, Sopron, Nagykáta településeken - megkezdi az ajánlott levelek és egy bevezetés előtt álló új szolgáltatás, az azonosított levél teljes feladási, feldolgozási és kézbesítési folyamatainak próbaüzemét, az új elektronikus kézbesítési rendszer használatával.

A projekt országos kiterjesztése 2019 első felében várható - közölte a Magyar Posta.