Ha nem sikerül kétoldalú kereskedelmi megállapodást kötni Nagy-Britannia Európai Unióból való kilépéséről, akkor autóikat importvámok fogják terhelni az uniós országokban, és ugyanez vonatkozik majd az onnan érkező alkatrészekre is. Ez pedig jócskán csökkentheti majd a profitot - húzza alá a Reuters cikke.
Egy negatív forgatókönyv esetén rákényszerülhetnek a termelés visszafogására: át kell állniuk a rövidebb munkahetekre, vagy hosszabb karácsonyi és húsvéti szabadságolási szezont kell bevezetniük.
A német Volkswagen tulajdonában álló cég évente 11 ezer gépkocsit állít elő észak-angliai üzemében. A Bentley az idei évben eddig nem volt túlzottan sikeres,
80 millió eurós veszteséget volt kénytelen elkönyvelni az első fél évben. Ráadásul a cég az idei év egészét tekintve is veszteséges lehet.
Arra a kérdésre pedig, hogy napjaink autóipari trendjeinek megfelelően, mikor rukkolnak elő az első elektromos modellel, azt a választ adják, hogy a projekt egyelőre a döntési fázisnál tart, mindenesetre
2025 előtt szeretnék piacra dobni az első ilyen változatot.
Nemrégiben az Origo beszámolt arról, hogy a legnagyobb brit autógyártó, a Jaguar számára is komoly következményekkel járhat a hard-brexit. De más szektortársak, köztük az Aston Martin is készülnek egy esetleges negatív forgatókönyvre.