Tovább nőtt az Aldi és a Lidl piaci részesedése

Aldi
A logo is pictured on a sign outsude an Aldi supermarket store in London on September 26, 2016. Aldi UK announced on Monday that it will invest Ł300 million ($389 million, 346 million euros) to revamp its stores over the next three years. Aldi and its German rival Lidl have boomed in Britain, grabbing market share from traditional supermarkets Asda, Morrison, Sainsbury's and Tesco, as customers tightened their belts to save cash. / AFP PHOTO / Daniel Leal-Olivas
Vágólapra másolva!
Tovább növelte részesedését a brit kiskereskedelmi piacon az Aldi és a Lidl, miközben hagyományosan meghatározó helyi láncok pozíciói romlottak - írja az Independent a legfrissebb elemzői jelentés alapján.
Vágólapra másolva!

A Kantar World panel riportjában 12 héten át tartó időszakot vizsgált a brit kiskereskeskedelmi szektorban, október 7-ig bezárólag. Eredményeik szerint, a négy nagy brit láncnak - Tesco, Asda, Sainsbury's, Morrisons - van is oka tartani a német diszkontoktól, amelyek sikeresen erősítettek a nyári szezonban.

A Tesco, a Sainsbury's és az Asda piaci részesedése egyaránt csökkent, egyedül a Morrisons tudta megtartani a maga 10,3 százalékát.

A kisebb szereplők közül a Co-op-nak sikerült az erősödés a negyedéves időszakban, igaz, csekély mértékben, 6,2 százalékról 6,4 százalékra.

Illusztráció Forrás: AFP/Daniel Leal-Olivas

Az Aldi eközben 6,8 százalékról 7,6 százalékra növelte piaci részesedését, úgy, hogy eladásai közben 15 százalékkal nőttek.

A Lidl 5,2-ről 5,6 százalékra erősített, 10 százalékos növekedést produkálva forgalmában.

A Kantar jelentése kitér arra, hogy a nyári szezon különösen erős volt az egész brit kiskereskedelemben. Különösen jól fogytak például a grillételek - ez vélhetően köszönhető a szokatlanul meleg nyárnak is -, de például a baromfiételek szeptemberben voltak nagyon kelendők.

A britek csak ezekre a termékekre több mint 130 millió fontot költöttek egyetlen hónapban.

A Tesco Jack's névre keresztelt diszkontláncával válaszol a német cégek térnyerésére Forrás: AFP/Daniel Leal-Olivas

A jelentés kitér arra, hogy a szezonális hatás után,

az őszi hónapok várhatóan valamennyivel visszafogottabb forgalmat hoznak majd a boltokban.

A szektorban folyó vetélkedés mindenesetre bizonyosan folytatódni fog. Ahogy az Origo megírta, a Tesco saját diszkontlánc indításával válaszolt a német láncok terjeszkedésére, terveik szerint jövőre 15 új Jack's üzletet nyitnak országszerte. Az Asda és a Sainsbury's pedig összeolvadással próbálja tartani a lépést.