Újabb gigaberuházások a fővárosban

Galvani híd díjnyertes pályázati terve
Vágólapra másolva!
Több mint 1100 milliárd forintra rúgó, folyamatban lévő, illetve a jövőben megkezdődő fejlesztéseket is tartalmaz az a 62 tételből álló lista, amelyet a kormány mutatott be a főpolgármesterrel folytatott tárgyalásokon. A Magyar Idők birtokába került dokumentumban a befejezettek mellett 27, az elkövetkező években megvalósuló magasépítési és közlekedési beruházás szerepel.
Vágólapra másolva!

A Budapest 2030 tervhez kapcsolódó felsorolás a fővárosban úton-útfélen látható felsőoktatási, állam- és közigazgatási, sport-, zöldterületi és kulturális fejlesztések mellett számos olyat is tartalmaz, amelyek előkészítése megkezdődött, de a tényleges kivitelezés csak a következő években indul el.

A 2020–2026-ra tervezett nagy projektek közé tartoznak:

  • a mintegy 200 milliárd forintos Liget Budapest projekt még hátralévő építkezései (a park és a Városligeti-tó teljes megújítása;
  • az új Nemzeti Galéria;
  • a Városligeti Színház és a régi Közlekedési Múzeum épületének rekonstrukciója;
  • a Pénzügyminisztérium régi-új épületének kialakítása a budai Várban;
  • a Hungexpo-fejlesztés;
  • egy húszezer férőhelyes aréna felépítése;
  • a Kvassay-zsilipnél az Új Atlétikai Stadion;
  • valamint az egykori Nagyvásártelep környékére megálmodott Budapest Diákváros, vagy más néven Déli Városkapu beruházás.

A felsorolásban nem szerepelnek a szintén százmilliárdos nagyságrendű egészségügyi gigaberuházások, például az új centrumkórházak bővítése, építése, amelyek a felsoroltakon felül rövid és középtávon valósulnak meg Budapesten.

A Galvani híd díjnyertes pályázati terve Forrás: KKBK

A listán négy folyamatban és előkészítés alatt lévő közlekedési nagyberuházás is szerepel 456 milliárd forint értékben.

Jövőre készül el 11,1 milliárd forintból az 1-es villamos meghosszabbítása a Kelenföldi pályaudvarig. A villamos- és trolibuszbeszerzés II. ütemére 17,6 milliárdot költenek 2020-ig, és hatalmas összeget, csaknem 278 milliárd forintot terveznek költeni az elővárosi vasútvonalak fejlesztésére.

A 2023–2025 közötti időszakban 150 milliárd forintból kezdődhet meg az új déli dunai átkelő, a Galvani híd és a hozzá kapcsolódó közlekedési hálózat kialakítása.

A 3-as metró alagútjainak és állomásainak teljes körű felújítása, az árvízvédelem fejlesztése külön megállapodás részét képezi a kormány és a főváros között.