A Netflix ebben jobb a YouTube-nál

Paris Games Week 2017 : Day Three At Porte De Versailles In Paris
PARIS, FRANCE - NOVEMBER 02: Netflix logo is displayed during the 'Paris Games Week' on November 02, 2017 in Paris, France. Netflix is an American company offering streaming movies and TV series on the Internet. 'Paris Games Week' is an international trade fair for video games and runs from November 01 to November 5, 2017. (Photo by Chesnot/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Egy friss kutatás szerint ma már a globális internetes adatforgalom 15 százalékáért a Netflix felel, és ezzel maga mögé utasította a YouTube-ot. Földrajzi régiónként vizsgálva a kérdést, a kutatók megállapításai szerint az erősorrend más és más az egyes szolgáltatók között.
Vágólapra másolva!

A Sandvine által készített felmérés szerint az adatforgalmat tekintve világszinten a második helyen az interneten keresztüli videóközvetítés áll 13,1, míg a harmadikon a YouTube, 11,4 százalékkal. Az élbolytól jóval lemaradt ugyan, de még így is az adatforgalom tekintélyes, 3,9 százalékát adja az Amazon Prime Video - olvasható a Zerohedge összefoglalójában.

Érdekes, hogy földrajzi régiónként vizsgálva a piacot, az egyes streaming-szolgáltatók sorrendje mást mutat, mint globálisan.

Az amerikai kontinensen például a Netflix az első, az Amazon Prime csak a negyedik, a YouTube pedig mindössze az ötödik helyen áll.

Forrás: Getty Images/2017 Chesnot/Chesnot

Az EMEA (Európa, Közel-Kelet és Afrika) régióban viszont a YouTube vezet, a Netflix a második, az interneten keresztüli videóközvetítés a harmadik, az Amazon Prime a negyedik.

Az APAC (ázsiai-csendes-óceáni) régióban pedig az interneten keresztüli videóközvetítés vezet, itt a Facebook a második, a Netflix a harmadik.